دسترسی آسان به خوراک از مزایای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران است

نماینده شرکت تیسن کروپ آلمان گفت که ایران با برخورداری از مزایایی مانند دسترسی آسان به خوراک، سابقه تاریخی در صنعت پتروشیمی و در اختیار داشتن زیرساختهای مناسب، از مقاصد جذاب برای سرمایه گذاران خارجی به شمار می رود.

ینس دریک امروز (یکشنبه، 22 آذرماه) در حاشیه دوازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF 2015) به خبرنگار شانا گفت: شرکتهای خارجی بسیاری در این همایش شرکت کرده اند و این موضوع نشانگر خوشبینی آنها به چشم انداز پیش روی بازار و فرصتهای فراوان سرمایه گذاری در ایران است.

وی افزود: ما تلاش داریم نخست روابط خود را با ایران در دوران پیش از تحریمها تجزیه و تحلیل کنیم و سپس با بررسی و ارزیابی تحولات پدید آمده و نیازهای شکل گرفته، زمینه های همکاری را شناسایی کنیم. 

نماینده شرکت تیسن کروپ افزود: در نظر داریم با ایجاد نمایندگیهای محلی، ضمن فراهم آوردن فرصتهای شغلی، فناوریهای اختصاصی خود را به ایران وارد کنیم.
 
دریک بااشاره به تجربه حضور و همکاری در ایران، در موردفرصتهای سرمایه گذاری در این کشور عنوان کرد: صنعت پتروشیمی تا حدود زیادی مبتنی بر خوراک، بویژه خوراک گازی، است. 

وی ادامه داد: با توجه به کمبود عرضه این خوراک در بسیاری ازنقاط دنیا، ایران با برخورداری از مزایایی نظیر دسترسی آسان به خوراک، سابقه تاریخی در صنعت پتروشیمی و در اختیار داشتن زیرساختهای مناسب، از مقاصد جذاب برای سرمایه گذاران خارجی به شمار می رود.

همایش بین المللی پتروشیمی با حضور نمایندگان ٩٧ شرکت خارجی از ٢٥ کشور دنیا و ٣٦٨ شرکت ایرانی برگزار می شود و بیش از یکهزار و ٥٠٠ نفر از شرکتهای داخلی و خارجی در این همایش شرکت دارند.

همایش امسال باتوجه به همزمانی توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ١+٥ از شرائط خاصی برخوردار است و حضور گسترده شرکتهای خارجی نشان از علاقمندی این شرکتها برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران دارد.  

همایش بین المللی پتروشیمی ایران (IPF) صبح امروز (٢٢ آذرماه) در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و بیژن زنگنه، وزیر نفت و عباس شعری مقدم، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، امیر حسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی آغاز به کار کرد و عصر فردا (٢٣ آذرماه) به کار خود پایان می دهد.
کد خبر 251676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =