ایران توان افزایش صادرات اتانول را دارد

نماینده یک شرکت آلمانی اعلام کرد که با توجه به تقاضای روزافزون چین، زمینه برای افزایش صادرات اتانول ایران فراهم است.

به گزارش شانا، ماتیاس اشتاین، از مدیران شرکت آلمانی ایر لیکویید، امروز (22 آذرماه) در چهارمین نشست تخصصی در همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) اعلام کرد که با توجه به افتتاح چندین کارخانه تبدیل اتانول در چین، این کشور نیازی روز افزون به اتانول خواهد داشت و ایران یکی از بهترین گزینه ها برای تأمین این نیاز است.

این مدیر آلمانی در سخنرانی خود با موضوع "اتانول؛ یک محصول با چندین کاربرد"، یادآور شد که این محصول اکنون به یکی از رقیبان نفت خام بدل شده است و بسیاری از شرکتهای بزرگ جهان در پی بهره برداری از ظرفیتهای گوناگون آن هستند.

وی با اشاره به مزیتهای زیست محیطی اتانول، این محصول را به عنوان گزینه ای مطلوب برای استفاده در پالایشگاهها برشمرد که می تواند در تولید بنزین به کار گرفته شود.

در همین زمینه، وی با یادآوری نیاز شدید ایران به بنزین، از مذاکرات اولیه برای احداث واحدهای تبدیل اتانول به بنزین در ایران خبر داد.

ماتیاس اشتاین به سابقه طولانی فعالیت ایر لیکویید در صنعت پتروشیمی ایران اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با پایان تحریمها، این شرکت بتواند فعالیتهای خود را در ایران افزایش داد و پروژه های خود را به پایان برساند.

همایش بین المللی پتروشیمی ایران (IPF) صبح امروز (٢٢ آذرماه) در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و بیژن زنگنه، وزیر نفت و عباس شعری مقدم، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، امیر حسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی آغاز به کار کرد و عصر فردا (٢٣ آذرماه) به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 251684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =