اجرای برجام جو روانی مثبتی برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد می کند

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بین الملل با بیان این که تحریمها سبب غیرفعال شدن اجرای طرحهای پتروشیمی شده است، ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن برجام جو روانی مثبتی برای حضور دوباره سرمایه گذاران خارجی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار شانا، عیسی مشایخی مدیرعامل  شرکت پتروشیمی بین الملل، عصر امروز( یکشنبه، 22 آذرماه) در پنجمین نشست تخصصی دوازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی (IPF) درباره زمینه های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی و فرصتهای بوجود آمده بعد از برجام گفت: با توجه به تحریمهای اعمال شده هم اکنون سیستم بانکی ایران برای تامین مالی و فاینانس غیرفعال است .

وی با بیان این که هیچ پنجره ای برای فاینانس در صنعت پتروشیمی هم اکنون به دلیل تحریمها باز نیست، ادامه داد: محیط فاینانس و سرمایه گذاری توسط مسائل سیاسی تحت تاثیر قرار گرفته که امیدواریم بااجرایی شدن برجام این مشکلات برطرف و جو روانی مثبتی برای حضور سرمایه گذاران ایجاد شود.

مشایخی با اشاره به این که طی یک دهه گذشته به دلیل کمبود منابع مالی و تحریمها دهها طرح پتروشیمی به صورت نیمه تمام در این صنعت باقی مانده است، افزود: هم اکنون برای جهش در روند توسعه این صنعت نیازمند روشها و ساختارهای مختلف مالی هستیم تا بتوانیم در طولانی مدت بعد از تحریمها طرحهای صنعت پتروشیمی را تامین مالی کنیم. 

همایش بین المللی پتروشیمی (IPF) صبح امروز (22 آذرماه) در مرکز همایشهای بین المللی صداو سیما آغاز به کار کرد و عصر فردا ( 23 آذرماه) به کار خود پایان می دهد. 

کد خبر 251693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =