حمایت دولت از صنعت پتروشیمی باعث تسریع در اجرای پروژه ها می شود

حضور دولت ایران به عنوان حامی پروژه های صنعت پتروشیمی می تواند در تسریع آنها اهمیت فراوانی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، مسئول صنایع سنگین شرکت ساچه ایتالیا، امروز (دوشنبه، 23 آذرماه) در ششمین نشست تخصصی دوازدهمین همایش بین المللی IPF با بیان این که گردش مالی این شرکت هم اکنون به 40 میلیارد یورو در سال می رسد، گفت: این شرکت آمادگی لازم را برای حضور دوباره در صنعت پتروشیمی ایران در دوران پساتحریم دارد و دولت ایتالیا ضمانت لازم را برای سرمایه گذاری و این حضور به شرکتها و دولت ایران خواهد داد.

گیولو مادرو با اشاره به حضور فعال شرکت ساچه ایتالیا در پروژه های نفت و گاز در سراسر جهان افزود: هم اکنون تنها 40 درصد از ظرفیت این شرکت به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: شرکت ساچه ایتالیا توانایی لازم را برای ضمانت دادن پروژه های صنعت پتروشیمی ایران به بانکهای خارجی دارد، ضمن آن که هم اکنون پرداخت وامهای مستقیم را به بانکهای خارجی برای حضور در طرحهای پتروشیمی ایران و دیگر کشورهای مختلف آغاز کرده ایم.

مسئول صنایع سنگین شرکت ساچه ایتالیا با یادآوری آن که در سالهای آینده فاینانس و تامین مالی در صنعت پتروشیمی ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: حضور دولت ایران به عنوان حامی این پروژه ها می تواند در تسریع آنها اهمیت فراوانی داشته باشد.

وی به حضور تاریخی شرکت ساچه ایتالیا در صنعت پتروشیمی ایران اشاره کرد و افزود: تا سال 2008 این شرکت حدود 6 میلیارد دلار در این صنعت به صورتهای مختلف سرمایه گذاری کرده است.

به گفته مسئول صنایع سنگین شرکت ساچه، هم اکنون ایتالیا هشتمین کشور صادرکننده کالا و تجهیزات به ایران با حدود 500 میلیون یورو در سال است.

وی با تاکید بر این که شرکت ساچه ایتالیا در زمانهای خوب و بد با صنعت پتروشیمی ایران همکاری داشته است، گفت: بلافاصله پس از لغو تحریمها سرمایه گذاری و صادرات خود را به ایران افزایش می دهیم.

به گزارش شانا، سالانه 650 میلیون یورو صادرات و سرمایه گذاری از سوی ایتالیا در ایران صورت می گیرد.

کد خبر 251708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =