ظرفیت سرمایه گذاری سالانه 10 میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی وجود دارد

هم اکنون حدود 70 پروژه در حال اجرا و 36 پروژه جدید پتروشیمی در ایران وجود دارد و سرمایه گذاران خارجی می توانند از فرصت ایجاد شده (سالانه 10 میلیارد دلار) برای سرمایه گذاری در ایران استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، مشاور فاینانس و مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، امروز (دوشنبه، 23 آذرماه) در ششمین نشست تخصصی دوازدهمین همایش بین المللی IPF بااشاره به تحولات سیاسی طی سال گذشته اظهار کرد: فردا،(سه شنبه 24 آذرماه) با توجه به آغاز اجرای توافقنامه هسته ای ایران و کشورهای 1+5 روزی کلیدی برای ایران به شمار می آید.

امیرحسن فلاح افزود: با اجرایی شدن برجام، روابط تجاری و مراودات صنعت پتروشیمی ایران با کشورهای جهان دوباره از سر گرفته شده و به دوران پیش از تحریم باز می گردد.

وی به توسعه صنعت پتروشیمی ایران طی دو دهه گذشته اشاره کرد و گفت: هم اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در ایران 60 میلیون تن است که این میزان با سرمایه گذاری مستقیم خارجی و فاینانس و نیز استفاده از منابع داخلی طی پنج سال آینده تقریبا دو برابر خواهد شد.

فلاح، دریافت فاینانسهای میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی را طی سالهای پیش از سال 2008 به دلیل روابط مثبت ایران با کشورهای مختلف دانست و اظهار کرد: در مدت زمان یادشده، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران حدود 20 میلیارد یورو سرمایه گذاری به صورتهای مختلف در صنعت پتروشیمی کشور جذب کرده است.

مشاور فاینانس و مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اعلام کرد: تاکنون در زمینه بازپرداخت فاینانسهای خارجی در صنعت پتروشیمی هیچگونه تاخیری وجود نداشته است و شما می توانید صحت این موضوع را از بانکها و موسسات خارجی مربوطه استعلام کنید.

وی با اشاره به اجرای طرح خصوصی سازی یا اصل 44 در صنعت پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکتهای خارجی در گذشته به تعهدات یکدیگر احترام متقابل گذاشته و به آنها پایبند بوده اند و امروز این هلدینگها هستند که باید نقش NPC را ادامه دهند.


کد خبر 251715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =