اصلاح نظام بانکی نخستین گام توسعه پتروشیمی است

نماینده یک شرکت آلمانی اعلام کرد که اصلاح نظام بانکی پس از پایان تحریمها، می تواند به توسعه صنعت پتروشیمی شتاب بخشد.

ولفگانگ کلکر در حاشیه دوازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) در گفتگو با خبرنگار شانا، اعلام کرد که برای شتاب بخشیدن به پیشرفت صنعت پتروشیمی ایران پس از پایان تحریمها، اصلاح نظام بانکی یکی از گامهای مهم است.

وی با اشاره به استقبال گسترده از همایش بین المللی پتروشیمی ایران، گفت: این طبیعی است، زیرا در شرائط سیاسی بسیار مثبت قرار داریم و به دلیل نزدیک شدن به لغو تحریمها، در درون و بیرون ایران همه خوشبین هستند.

به گفته این مدیر آلمانی، با نزدیک شدن به پایان تحریمها، نشانه های پیشرفت در همه زمینه های اقتصادی ایران مشاهده می شود و حتی در زمینه ارتباطات شخصی میان ایرانیان و خارجیها، اوضاع رو به بهبود می رود.

کلکر با تمجید از برنامه های کنونی برای پیشرفت صنعت پتروشیمی ایران با وجود تأثیر منفی تحریمها، گفت: این صنعت تنها نیازمند نیروی انسانی و تجهیزات است تا کمبودها برطرف شوند و پروژه های آغاز شده، به مرحله نهایی برسند و سپس پروژه هایی جدید ایجاد شوند تا بتوان به یک سطح بالاتر از زنجیره ارزش دست یافت.

همایش بین المللی پتروشیمی با حضور نمایندگان ٩٧ شرکت خارجی از ٢٥ کشور دنیا و ٣٦٨ شرکت ایرانی برگزار می شود و بیش از یکهزار و ٥٠٠ نفر از نمایندگان شرکتهای داخلی و خارجی در این همایش شرکت دارند.

همایش امسال باتوجه به همزمانی توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ١+٥ از شرائط خاصی برخوردار است و حضور گسترده شرکتهای خارجی نشان از علاقمندی این شرکتها به حضور در صنعت پتروشیمی ایران دارد.

همایش بین المللی پتروشیمی ایران (IPF) صبح روز یکشنبه (٢٢ آذرماه) در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و بیژن زنگنه، وزیر نفت و عباس شعری مقدم، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، امیر حسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی آغاز به کار کرد و عصر امروز (دوشنبه،٢٣ آذرماه) به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 251717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =