در انتظار بازگشت اقتدار به صنعت پتروشیمی ایران هستیم

مدیرعامل شرکت آلمانی استال اعلام کرد که صنعت پتروشیمی ایران در آستانه بازگشت به دوران اقتدار خود است.

مارتین شومیکر صبح امروز (دوشنبه، 23 آذرماه) در حاشیه دوازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) به خبرنگار شانا گفت: صنعت پتروشیمی ایران اکنون در آستانه بازگشت به دوران اقتدار خود است.

وی با تمجید از همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران، گفت: به نظر من IPF یک نقطه آغاز خوب برای شروعی دوباره در توسعه صنعت پتروشیمی در ایران است.

این مدیر آلمانی گفت: ایرانیها کارخانه های پتروشیمی بسیاری دارند که باید تقویت شوند و می خواهند در آینده، سرمایه گذاری زیادی در توسعه صنعت پتروشیمی داشته باشند و در این زمینه، فرصتهای شغلی بیشتری ایجاد کنند.

وی با اشاره به سابقه طولانی حضور شرکت استال در ایران، گفت: ما هم اکنون یک کارخانه در ایران داریم و اکنون تنها مسئله این است که چگونه فعالیتهای تجاری خود را در ایران گسترش دهیم.

نخستین روز همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) دیروز به جز افتتاحیه با برگزاری چهار نشست تخصصی و پرداختن به بحثهای مختلف صنعت پتروشیمی ایران با حضور مسئولان داخلی و خارجی به کار خود پایان داد.

دومین روز این همایش با برگزاری چهار نشست تخصصی دیگر و بررسی موضوعهایی همچون سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران در دوران پساتحریم، تغییر و تحول چهره صنعت بین المللی پتروشیمی، محصولات پتروشیمی ایران و بازار روسیه، سناریوهای متغیر در بازارهای منطقه ای پتروشیمی و غیره به کار خود پایان خواهد داد.

همایش بین المللی پتروشیمی با حضور نمایندگان ٩٧ شرکت خارجی از ٢٥ کشور دنیا و ٣٦٨ شرکت ایرانی در جریان است و بیش از یکهزار و ٥٠٠ نفر از نمایندگان شرکتهای داخلی و خارجی در این همایش شرکت می کنند.

همایش امسال باتوجه به همزمانی توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ١+٥ شرایط ویژه ای دارد و حضور گسترده شرکتهای خارجی نشانگر علاقمندی این شرکتها به حضور در صنعت پتروشیمی ایران است.


 

کد خبر 251719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =