IPF یک فرصت استثنایی در یک مقطع استثنایی است

معاون توسعه صنایع بزرگ شرکت آلمانی ایر لیکویید اعلام کرد که همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران یک فرصت بزرگ است که در یک زمان مناسب برگزار می شود.

دیتر گربنباور امروز (دوشنبه، 23 آذرماه) در حاشیه دوازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: این یک فرصت استثنایی برای معرفی ظرفیتهای ایران است.

وی با تمجید از سخنرانی مسئولان ایرانی در روز نخست همایش، گفت: راهبرد کنونی ایران را ستایش می کنم که با استفاده از موقعیت برتر خود از نظر ذخایر انرژی، برای تبدیل این ذخایر به محصولات پتروشیمی با استفاده از صنایع دانش محور، تلاش می کند.

این مدیر آلمانی همچنین دستیابی به توافق هسته ای را یک دستاورد بزرگ دانست و ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن این توافق و برطرف شدن تحریمها، زیرساختهای مالی و بانکی لازم برای افزایش فعالیت شرکتهای خارجی در ایران فراهم شود.

وی افزود: ما در آغاز به دنبال انتقال فناوری به شریکان ایرانی هستیم اما در میان مدت و بلندمدت، فرصتهای سرمایه گذاری هم مشاهده می کنیم.

نخستین روز همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) دیروز به جز افتتاحیه با برگزاری چهار نشست تخصصی و پرداختن به بحثهای مختلف صنعت پتروشیمی ایران با حضور مسئولان داخلی و خارجی به کار خود پایان داد.

دومین روز این همایش، با برگزاری چهار نشست تخصصی دیگر و بررسی موضوعهایی همچون سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران در دوران پساتحریم، تغییر و تحول چهره صنعت بین المللی پتروشیمی، محصولات پتروشیمی ایران و بازار روسیه، سناریوهای متغیر در بازارهای منطقه ای پتروشیمی و غیره به کار خود پایان خواهد داد.

همایش بین المللی پتروشیمی با حضور نمایندگان ٩٧ شرکت خارجی از ٢٥ کشور دنیا و ٣٦٨ شرکت ایرانی برگزار می شود و بیش از یکهزار و ٥٠٠ نفر از نمایندگان شرکتهای داخلی و خارجی در این همایش شرکت می کنند.

همایش امسال باتوجه به همزمانی توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ١+٥ شرایط ویژه ای دارد و حضور گسترده شرکتهای خارجی نشانگر علاقمندی این شرکتها برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران است.

همایش بین المللی پتروشیمی ایران (IPF) دیروز (٢٢ آذرماه) در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و بیژن زنگنه، وزیر نفت و عباس شعری مقدم، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، امیر حسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی آغاز به کار کرد و عصر امروز ( دوشنبه،٢٣ آذرماه) به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 251721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =