کاهش 86 درصدی گازهای مشعل در 10 فاز نخست پارس جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس، گفت: با اقدامهای انجام شده در دولت تدبیر و امید برای کاهش برخی آلایندگیها، شاهد کاهش 86 درصدی گازهای مشعل در 10 فاز نخست پارس جنوبی از سال 1387 تاکنون هستیم.

به گزارش شانا، مهدی یوسفی در همایش تخصصی مدیریت فضای سبز با اشاره به نقش و جایگاه توسعه فضای سبز در ارتقاء شاخصهای زیست محیطی تصریح کرد: بدون شک نیاز انسان به محیط زیست سالم همواره از مهمترین دغدغه ها بوده  که در این راستا نقش درختان و فضای سبز در رفع این دغدغه ها جایگاه ویژه ای دارد.

وی با اشاره به فعالیتهای صنعتی و زیست محیطی در پایتخت انرژی کشور، گفت: در دولت تدبیر و امید، در منطقه ویژه پارس برای کاهش برخی آلایندگیها برنامه های متعددی  اجرا شده است که کاهش 86 درصدی فلرینگ در 10 فاز نخست پارس جنوبی از مهمترین دستاوردهای این حوزه به شمار می رود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس تصریح کرد: در راستای ارتقاء شاخصهای زیست محیطی در پایتخت انرژی کشور پس از آغاز عملیات احداث و توسعه 170 هکتاری فضای سبز در ماههای اخیر، بزودی فرآیند قانونی برای امضای قرارداد آغاز طرح توسعه ای 200 هکتاری دیگر به اتمام می رسد.

در همین حال، قائدی برازجانی، سرپرست مدیریت خدمات شهری نیز در زمان آغاز بکار این همایش بررسی چالشهای نگهداری و توسعه فضای سبز و ارائه راهکارهای کاربردی برای ارتقاء وضع زیست محیطی در منطقه ویژه پارس را از مهمترین اهداف این همایش برشمرد.

وی ایجاد منظره در محدوده اطراف منطقه ویژه پارس، جلوگیری از فرسایش و شسته شدن خاک دریا، افزایش توان زیست محیطی، ارتقاء وضع کیفی خاک و سرانجام بهبود ظرفیت اقتصادی عرصه های مورد نظر و کمک به توسعه رویش گاههای منطقه را از مهمترین اهداف پیش بینی شده برای توسعه فضای سبز در این منطقه عنوان کرد.

کد خبر 251733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =