روسیه نیازمند واردات محصولات پتروشیمی از ایران است

مدیرعامل شرکت سینیکون روسیه با اشاره به دورنمای فعالیتهای اقتصادی این کشورطی 10 سال آینده گفت: صنایع روسیه برای رشد نیازمند واردات محصولات پتروشیمی از ایران هستند.

به گزارش خبرنگار شانا، وادیم کوناکوف، مدیرعامل شرکت سینیکون روسیه عصر امروز ( دوشنبه، 23 آذرماه) در هشتمین نشست تخصصی دوازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) با بیان این که اقتصاد روسیه و صنعت پتروشیمی این کشور هم اکنون در شرائط بحرانی قرار دارند، گفت: با این حال نوسازی زیرساختهای بخشهای مختلف اقتصادی این کشور می تواند سبب افزایش تقاضای محصولات پتروشیمی در روسیه شود.

وی با اشاره به برنامه های توسعه ای روسیه در 10 تا 20 سال آینده، افزود: با توجه به رونق اقتصاد این کشور طی 20 سال آینده،نیاز به واردات محصولات پتروشیمی ایران بیش از پیش احساس می شود.

کوناکوف ادامه داد: روسیه نیاز فراوانی به واردات محصولات پتروشیمی دارد بنابراین باید همکاری مناسبی میان واردکنندگان وتولیدکنندگان این محصولات بین ایران و روسیه بوجود آید.

مدیرعامل شرکت سینیکون روسیه با بیان این که روسیه در حال حاضر از جمله کشورهای غنی در زمینه منابع نفتی وگازی است، اظهارکرد: این درحالی است که صنایع پتروشیمی در این کشور از رونق چندانی برخوردار نیست.

وی افزود: صنعت پتروشیمی روسیه پیش از فروپاشی شوروی جزو پنج تولیدکننده اول اتیلن دنیا بود که طی سالهای اخیر به دلیل غفلت از سرمایه گذاری و همچنین ورود کشورهایی مانند ایران و عربستان این مقام را از دست داد.

کوناکوف گفت: ایران و عربستان طی سالهای اخیر سرمایه گذاریهای مناسبی در صنعت پتروشیمی خود انجام داده و توانسته اند بازارهای خوبی را نیز تصاحب کنند؛ ضمن این که دولتهای این کشورها نیز به توسعه زیرساختهای پتروشیمی اقدام کردند، در حالی که در روسیه بخش خصوصی باید به توسعه زیرساختها بپردازد.

وی از جمله دلائلی که سبب شد تا روسیه رهبری پتروشیمی را از دست بدهد، بحرانهای اقتصادی این کشور بعد از فروپاشی و درست اجرا نشدن سیاستهای خصوصی سازی دانست و افزود: با این حال افزایش قیمت نفت در سال 1998 سبب شروع سرمایه گذاریهای محدودی در پتروشیمی شد و پس از افت سرمایه گذاری دوباره طی سالهای اخیر روند سرمایه گذاری در این بخش بهبود یافته است.

به گفته کوناکوف در حال حاضر بازار پتروشیمی این کشور رونق چندانی ندارد اما با توجه به رشد اقتصادی روسیه طی سالهای آینده این بازار نیز از رونق برخوردار خواهد بود.

همایش بین المللی پتروشیمی (IPF) صبح دیروز (٢٢ آذرماه) در مرکز همایشهای بین المللی صداو سیما آغاز به کار کرد و عصر امروز ( ٢٣ آذرماه) به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 251745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =