علاقمندی سایپم ایتالیا برای احداث واحدهای ام تی بی در پتروشیمی ایران

مدیر فناوری شرکت سایپم ایتالیا وابسته به ENI از علاقمندی این شرکت برای همکاری در صنعت پتروشیمی در زمینه احداث واحدهای ام تی بی (MTB) خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، ماورا بریانتی، بعدازظهر امروز (دوشنبه، ٢٣آذرماه) در هشتمین نشست تخصصی دوازدهمین همایش بین المللی IPF گفت: این شرکت از سال 1960 تاکنون درصنعت نفت و پتروشیمی ایران حضور داشته و دهها پروژه در بخشهای مختلف اجرا کرده است.

وی با اشاره به اجرای 24 پروژه آنشور و 13 پروژه آفشور از سوی این شرکت در صنعت نفت ایران گفت: پتروشیمی شیراز، بندرامام، رازی و بسیاری از پروژه های متانول در ایران از سوی این شرکت اجرا شده است.

وی با تاکید بر این که شرکت سایپم ایتالیا هم اکنون مدرنترین فناوریهای مربوط به تولید هیدروکربونهای c4 و c5 را در اختیار دارد، افزود: هم اکنون در انتظار لغو تحریمها برای حضور مجدد در ایران هستیم.

به گفته مدیر فناوری شرکت سایپم ایتالیا،  فناوری احداث کارخانه های MTB یکی از فناوریهای مدرن این شرکت به شمار می آید و هم اکنون بیش از 30 کارخانه در دنیا با این فناوری در حال کار هستند.

وی با اشاره به قدمت 50 ساله صنعت پتروشیمی در ایران گفت: شرکت سایپم ایتالیا تواناییهای مختلفی در زمینه نوسازی و مسائل مربوط به محیط زیست دارد که می تواند آنها را پس از اجرایی شدن توافق هسته ای در اختیار این صنعت قرار دهد.

بریانتی اظهار کرد: این شرکت با در اختیار داشتن 27 لایسنس در زمینه هیدروکربونهای C4 و C5 هم اکنون پیشتاز در این حوزه به شمار می آید ضمن آن که همه این لایسنسها برامبنای شیمی سبز (استاندارد بین المللی محیط زیست) استوار هستند.

وی مزیت اصلی لایسنسهای این شرکت را تولید دست کم پنج محصول در یک واحد پتروشیمی اعلام کرد و گفت: این شرکت هم اکنون علاقمند است تا در بازار پتروشیمی ایران حضوری فعال داشته باشد.

کد خبر 251751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =