قیمت نفت در سال 2016 بالای 45 دلار خواهد بود

رئیس دوره ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد که نیجریه معتقد است میانگین قیمتهای جهانی نفت خام در سال 2016 به بالای 45 دلار برای هر بشکه می رسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لاگوس، امانوئل ایبه کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه که تا پایان سال 2015 ریاست دوره ای اوپک را بر عهده خواهد داشت، امروز (پنجشنبه، 26 آذرماه) در جمع خبرنگاران گفت: نیجریه معتقد است که قیمت نفت در سال 2016 میلادی به میانگین 45 دلار برای هر بشکه می رسد.

وی افزود: ما در حال رصد تحولات قیمتهای جهانی نفت خام هستیم، چنانچه نیازی باشد در فاصله ژانویه تا ژوئن 2016 نشست اضطراری اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برگزار شود، این نشست را برگزار خواهیم کرد.

این سخنان در حالی مطرح می شود که الکساندر نواک نیز روز پنجشنبه (26 آذرماه) در جمع خبرنگاران گفته بود: روسیه آماده نشست با اعضای اوپک است و منتظر دعوت این سازمان می ماند.

وی افزود: ما آماده چنین نشستی هستیم و امکان آن را تایید می کنیم اما پرسش این جاست که آیا کشورهای دیگر نیز با برگزاری چنین نشستی موافق هستند.

در همین حال، صالح خبری، وزیر انرژی و معادن الجزایر روز چهارشنبه (٢٥ آذرماه) پس از دیدار با امیرحسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت ایران در امور بین الملل و بازرگانی در الجزیره گفته بود: الجزایر به تلاش های خود برای ایجاد توافق میان اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای تثبیت قیمتهای جهانی نفت خام را ادامه می دهد.

وی تصریح کرده بود: به منظور حمایت از هر یک از کشورهای عضو و منافع جمعی تشکیل شده است اما متاسفانه این منافع گروهی در نظر گرفته نمی شود.

اعضای اوپک 13 آذرماه در نشست عادی 168 این سازمان در وین موفق نشدند بر سر یک سقف تولید جدید به توافق برسند.

در پی افت بیشتر قیمتهای جهانی نفت خام حمایت کشورهای عضو اوپک خارج از منطقه حاشیه خلیج فارس برای اقدامی به منظور کمک به بهبود قیمت نفت بیشتر می شود و حتی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره افت اخیر قیمتها احساس نگرانی می کنند.

کد خبر 251949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =