هند در تلاش برای کسب سهم در پروژه ال ان جی ایران است

هندوستان گزینه هایی را با هدف تحکیم روابط تجاری با ایران در حوزه انرژی ارائه کرده است.

به گزارش هندوستان بیزنس لاین از دهلی نو، یک مقام ارشد هندی مرتبط با پروژه توسعه میدان گازی فرزاد بی بلوک فراساحلی فارسی از ارایه پیشنهادی از سوی این کشور به ایران برای کسب سهم در تاسیس پایانه ال ان جی و همچنین توسعه میدان یاد شده خبر داد.

منبع یاد شده در وزارت خارجه هند با بیان این که مذاکرات میان دو کشور در این باره ادامه دارد، گفت: ایران بر انجام توافقی مستقیم میان دو دولت تاکید دارد اما هند می خواهد که این توافق از طریق کنسرسیومی متشکل از شرکتهای بخش دولتی اجرا شود.

این منابع همچنین احتمال حضور بخش خصوصی در کنسرسیوم را در کنار شرکتهای با مالکیت دولتی در صورت واگذاری ضمانتهای حاکمیتی مردود ندانستند.

بر پایه این گزارش، سهم مورد نظر هند در پروژه ال ان جی در بندر تنبک در جنوب ایران واقع شده و کارخانه ال ان جی متشکل از تاسیسات ذخیره و بارگیری را شامل می شود.

مقام یاد شده به هندوستان بیزنس لاین همچنین گفت که گزینه های واردات گاز از ایران از طریق خط لوله یا کشتی خواهد بود و داشتن سهم در پایانه ال ان جی به فروش تولید گاز در بلوک یاد شده کمک خواهد کرد.

رسانه هندی آورده است که شرکت او ان جی سی ویدش پیشنهاد توسعه بلوک فارسی را ارائه کرده و مذکرات در این باره در چارچوب قراردادهای نفتی جدید ایران موسوم به آی پی سی ادامه دارد.

کد خبر 251951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =