ایران کشور قانون است

رئیس جمهوری، ایران را کشور قانون دانست و گفت: ما نخستین کشور منطقه هستیم که مسیر مدیریت را در مسیر آرای مردم قرار دادیم.

به گزارش شانا، دکترحسن روحانی امروز (دوشنبه 30 آذرماه) پس از نامنویسی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران افزود: در نظام اسلامی و مردمسالاری دینی باز هم نخستین کشور منطقه بودیم که انقلاب اسلامی را به ثمر رساندیم.

رئیس جمهوری ادامه داد: مذاهب و اقوام مختلف و همه مردم در سایه قانون، انسجام و وحدت را احساس می کنند؛ رقابت بسیار خوب است اما رقابت سالم و اخلاقی. احزاب، گروهها و جناحها همه حضور یابند و اگر رقابت نباشد، انتخابات حرارت، گرمی و نشاط لازم را ندارد.

روحانی افزود: به نشاط در سایه رقابت نیاز داریم اما رقابت سالمی که پایانش منجر به دلگرمی، وحدت و انسجام بیشتر در کشور باشد.

وی افزود: از همه دست اندرکاران انتخابات، وزارت کشور، مجریان، هیئتهای اجرایی، ناظران و شورای نگهبان به دلیل بار سنگینی که بر دوش گرفته اند، قدردانی می کنم که با موفقیت آن را به مقصد خواهند رساند.

رئیس جمهوری گفت: این روزها به دلیل حضور داوطلبان در مراکز نامنویسی شور و هیجان بسیار خوبی در میان مردم به وجود آمده است و این برای ما خیلی مهم است.

روحانی افزود: به دنیا هم با زبان و هم در عمل اعلام می کنیم که تصمیمگیر اصلی برای مدیریت کشور آرای مردم و صندوقهای انتخاباتی است.

وی تصریح کرد: ما نخستین کشوری در منطقه هستیم که نظام پارلمانی و انتخاباتی را در مشروطه قبول کردیم و پذیرفتیم و به آن عمل کردیم؛ هرچند در مقام عمل در سالهای بعد انحراف ایجاد شد اما نخستین کشوری بودیم که مسیر مدیریت را در مسیر آرای مردم قرار دادیم.

رئیس دولت یازدهم ادامه داد: در نظام اسلامی و مردمسالاری دینی بازهم نخستین کشور منطقه بودیم که انقلاب اسلامی را به ثمر نشاندیم.

روحانی افزود: امسال سی و سومین انتخابات را داریم، انتخابات مجلس شورای اسلامی برای ما مهم است، زیرا مرکز قانونگذاری  کشور و مرکزی است که نمایندگان مردم بر دستگاه اجرایی کشور نظارت می کنند و با آرای این نمایندگان وزرا مجوز فعالیت، کار و مسئولیت را می گیرند.

وی یادآور شد: همچنین امسال انتخابات مجلس خبرگان رهبری را داریم؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی مهمترین ستون این نظام است و اگر امروز در کشور، اتحاد، انسجام و هماهنگی است و می توانیم از مشکلات مهم به راحتی عبور کنیم در سایه ولایت فقیه و شخص ولی فقیه است و این یکی از ستونها و ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران و مهمترین و بالاترین آنهاست.

رئیس جمهوری ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری مجلسی است که همواره برای روز مبادا آماده است و این برای ثبات سیاسی کشور بسیار مهم است و مردم احساس می کنند در هیچ شرائط و موقعیتی در کشور ما خلاء به وجود نخواهد آمد، بنابراین مجلس خبرگان رهبری بسیار مهم است.

روحانی اضافه کرد: مردم اسفندماه برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پای صندوقهای رای می آیند که ان شاءالله هر دو انتخابات برای ملت ما مبارک خواهد بود.

وی افزود: همه آنهایی که خود را برای خدمت به مردم صالح می دانند، چه در مجلس شورای اسلامی و چه در مجلس خبرگان رهبری باید به صحنه بیایند و نامنویسی کنند، از بعضی دغدغه هایی که گوشه و کنار گفته می شود اعتنا نکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کشور ما کشور قانون است و شورای نگهبان بی تردید بر مبنای قانون عمل می کند و دولت، وزارت کشور، فرمانداران و استانداران نیز برمبنای قانون عمل می کنند و اگر خدای ناکرده در گوشه ای از اجرا تخلف باشد، این دولت با شدت برخورد خواهد کرد.

 رئیس جمهوری گفت: ما در پی برگزاری انتخابات صد درصد سالم و شکوهمند هستیم که باعث شکوه نظام خواهد بود، همچنین به دنبال برگزاری انتخابات رقابتی با مشارکت حداکثری هستیم که ان شاءالله دولت با هماهنگی و همکاری با شورای نگهبان این مهم را تامین خواهد کرد.

روحانی افزود: مساله دیگر حضور بانوان است که بانوان ما در کشور در سطح بسیار خوب در امور سیاسی و اجتماعی مشارکت دارند و ما جزو کشورهای پیشرفته در این زمینه، نه در منطقه، بلکه در جهان هستیم.

وی ادامه داد: در مدارس، دانشگاهها، بیمارستانها، بخشهای خدماتی و ادارات شاهد حضور خانمها هستیم که در همه مشارکتهای مهم سیاسی و اجتماعی اگر حضورشان پررنگ تر نباشد کم رنگ تر از آقایان نیست.

رئیس جمهوری گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری همه آنهایی که صالح هستند باید حضور یابند و این ترکیب برای ما اهمیت دارد و فرقی نمی کند نماینده مجلس آقا یا خانم باشد.

روحانی تصریح کرد: تعداد قابل ملاحظه خانمها از دید افکار عمومی جهان اهمیت دارد، برای این که واقعیت این کشور را درک کنند که در این کشور هیچ چیز برمبنای جنسیت نیست و بلکه بر مبنای شایستگی است؛ بنابراین از خانمهای شایسته در سراسر کشور انتظار داریم برای نامنویسی در انتخابات حضور یابند.

وی تاکید کرد: امیدواریم این انتخابات منشاء وحدت و انسجام بیشتر شود زیرا ما در یک شرائط منطقه ای و جهانی قرار داریم که بیشتراز هر زمان دیگر به اتحاد، وحدت و یکپارچگی در سراسر کشور نیاز داریم.

کد خبر 252130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =