صنعت نفت به 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیازمند است

مدیر کل برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت از نیاز صنعت نفت به 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری درطول برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: سهم بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی از این میزان سرمایه گذاری یکصد میلیارد دلار است.

سعید قوام پور در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که صنعت نفت در طول برنامه ششم توسعه به 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیازمند است، تصریح کرد: این میزان سرمایه گذاری  برای اجرای پروژه های صنعت نفت ضروری است.

وی سهم بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی را یکصدمیلیارد دلار عنوان کرد و گفت: بقیه این میزان سرمایه گذاری قرار است از منابع داخلی تامین شود؛ زمینه اصلی این سرمایه گذاری در بخش بالادست نفت و گاز خواهد بود.

مدیرکل برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت مهمترین سرفصلهای برنامه نفت را در برنامه ششم توسعه تولید نفت، گاز، خوراک پالایشگاههای نفت، افزایش ظرفیت تولید مجتمعهای پتروشیمی، صادرات و واردات گاز، تزریق به مخازن نفتی، کاهش سوخت نفت کوره و تهیه بنزین باکیفیت با استانداردهای یورو4 و 5 عنوان کرد.

قوام پور درباره جایگاه صادرات گاز در برنامه ششم توسعه با اشاره به این که صادرات گاز سیاست اصلی وزارت نفت در این برنامه خواهد بود، خاطر نشان کرد: عراق، پاکستان، امارات و کشورهای منطقه  مقصدهای گاز ایران در طول سالهای آینده خواهند بود.

وی با بیان این که برای صادرات گاز از طریق ال ان جی وزارت نفت دارای برنامه های زیادی است، دراین باره که چه میزان صادرات برای گاز در این برنامه تعیین شده است، گفت: طبق برنامه قرار است حجم صادرات گاز در طول این برنامه به حدود 200 میلیون مترمکعب در روز برسد.

مدیرکل برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت با اشاره به این که جدولهای اهداف کمی، سرمایه گذاریها و احکام برنامه ششم توسعه صنعت نفت اوایل آذرماه در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی انرژی نهایی می شود، گفت: این برنامه هم اکنون در اختیار دولت است.

به گفته قوام پور، برنامه ششم توسعه در وزارت نفت براساس واقع بینی تدوین شده است.

 

کد خبر 252143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =