کیفیت عملکرد شرکتهای حفاری خصوصی افزایش یافته است

مدیرعامل شرکت حفار ی PEDEX با اشاره به سیاست وزارت نفت مبنی بر تاسیس شرکتهای حفاری خصوصی گفت: طی 36 سال اخیر شاهد رقابت سالم میان شرکتهای حفاری و افزایش کیفیت عملکرد آنها بوده‌ایم.

مسعود عیدی، مدیرعامل شرکت حفاری و اکتشاف انرژی گسترپارس (PEDEX) در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران با فرمان امام خمینی (ره) در یکم دیماه 1358، گفت: به دنبال پیروزی انقلاب و خروج نیروها و شرکتهای خارجی فعال صنعت نفت از ایران، با همت نیروهای متخصص ایرانی، راهبری حفاری در اختیار خودمان قرار گرفت. 

مدیرعامل شرکت PEDEX حفاری را کلید صنعت نفت دانست و ادامه داد: به دنبال فرمان حضرت امام (ره) و تاسیس شرکت ملی حفاری ایران همه فعالیتهای مربوط به حفاری چاه در این شرکت نوپا و ایرانی متمرکز شد که باوجود کمبودها و شرائط خاص به دلیل دفاع مقدس و تحریمها، مسئولیت خود را به درستی انجام داد. 

عیدی تصریح کرد: سیاستهای دولت و وزارت نفت مبنی بر گسترش فعالیتهای حفاری و نیاز به حضور بخش خصوصی و غیردولتی در صنعت حفاری، منجر به تاسیس شرکتهای جدید حفاری و سرمایه‌گذاری در این صنعت شد.

وی از جمله دستاوردهای تاسیس شرکتهای خصوصی را در حفاری گسترش ناوگان حفاری کشور به عنوان یکی از نیازهای استراتژیک صنعت، ایجاد رقابت سالم و افزایش کیفیت عملکرد، اشتغالزایی، کمک به محقق شدن برنامه‌های شرکتهای تولیدی نفت و گاز (کارفرمایان) و ورود بیش از پیش کارگاههای صنعتی و سازندگان ایرانی به صنعت حفاری اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت PEDEX فاصله با استانداردهاو فناوریهای روز دنیا و نداشتن امکان حضور در بازارهای بین‌المللی به دلیل تحریمها، بهره‌وری پایین عملکرد از نظر زمان، کمبود نقدینگی و مشکلات تامین مالی و کمبود نیروی متخصص را از جمله چالشهای شرکتهای حفاری در حال حاضر اعلام کرد. 

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه فعالان این صنعت و پس از رفع تحریمها، ضمن ارتقای دانش فنی و استفاده از فناوریهای نوین، با برنامه‌ریزیهای مدون در راستای بهبود و پیشرفت این صنعت در همه زمینه‌ها از جمله نیروی انسانی، مالی، کیفیت عملکرد به جایگاهی که شایسته است برسیم.

کد خبر 252144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =