افزایش واردات نفت خام آمریکا از کشورهای آفریقایی

واردات هفتگی نفت‌خام آمریکا از صادرکنندگان غرب آفریقا به بالاترین سطح خود طی دو سال گذشته رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، براساس اطلاعات منتشرشده از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، مجموع واردات نفت‌خام این کشور از نیجریه و آنگولا، دو صادرکننده بزرگ غرب آفریقا به بالاترین رقم در طول دو سال اخیر رسید.

درهفته منتهی به چهارم دسامبر 2015، میزان واردات نفت خام آمریکا از این دو کشور آفریقایی به 484 هزار بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از نوامبر 2013 تاکنون به حساب می آید.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، دلایل متعددی برای افزایش واردات نفت خام آمریکا از کشورهای آفریقایی  مطرح شده است. از یک سو، کاهش اختلاف قیمت دو شاخص نفت‌خام برنت و WTI ، سبب تشویق پالایشگاههای آمریکا به خرید نفت‌خام از تولیدکنندگان غرب افریقا شد و از سوی دیگر کاهش تولید نفت شیل آمریکا در ماههای اخیر، علاقمندی به واردات نفت‌خام سبک را از نیجریه و آنگولا که کیفیت نفت‌خام تولیدی آنها شبیه نفت شیل آمریکاست افزایش داده است.

تا پیش از افزایش تولید نفت شیل در آمریکا، روزانه حدود 50 درصد از نفت‌خام صادراتی نیجریه (معادل حدود یک میلیون بشکه در روز) روانه بازار آمریکا می‌شد اما اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که صادرات نفت‌خام نیجریه در سال 2014 تنها 3 درصد از کل واردات آمریکا بوده است. در واقع افزایش قابل توجه تولید نفت شیل آمریکا موجب شده که سهم نیجریه در بازار نفت آمریکا به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

کد خبر 252154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =