صندوقهای پژوهش و فناوری غیردولتی در صنعت نفت ایجاد می شود

صندوقهای پژوهش و فناوری غیردولتی با هدف ایجاد زمینه های مشارکت و سرمایه گذاری بخش غیردولتی و حمایت از فعالیتهای پژوهشی و توسعه ای فناورانه در صنعت نفت ایجاد می شود.

محمدرضا مقدم معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری و سرپرست معاونت مهندسی وزارت نفت در گفتگو با خبرنگار شانا، با اعلام این خبر افزود: موضوع ایجاد صندوقهای پژوهش وفناوری غیردولتی در صنعت نفت با همکاری بخش خصوصی فعال در این صنعت در دستور کار انجمن نفت ایران قرار دارد.

وی تصریح کرد: ایجاد زمینه های مشارکت و سرمایه گذاری بخش غیردولتی صنعت نفت با دولت در امر تولید فناوری، توانمندسازی شرکتهای پژوهشی و فناوری و دانش بنیان و کمک به دستگاه های اجرایی جهت تجاری سازی نتایج پژوهشها از جمله اهداف ایجاد این صندوقهاست.

مقدم همچنین حمایت مالی برای به کارگیری از دستاوردهای علمی و تسریع در فرایند تبدیل ایده به محصول و ارائه خدمات مالی به کارآفرینان و متخصصان و نوآوران را از دیگر اهداف ایجاد صندوقهای پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت نفت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، به استناد ماده 44 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال 94 قرار است صندوقهای پژوهش و فناوری غیردولتی با مشارکت بخش خصوصی و با همکاری انجمن نفت ایران در صنعت نفت تشکیل شود.

ایجاد زمینه های مشارکت و سرمایه گذاری بخش غیردولتی، حمایت کمی و کیفی از فعالیتهای پژوهشی و کاربردی توسعه ای و فناوری و ارائه خدمات مالی به کارآفرینان متخصص و نوآوران از اهداف ایجاد صندوقهای پژوهش و فناوری غیردولتی صنعت نفت است؛ همچنین این صندوقها می توانند به تحقق و توسعه اقتصاد دانش بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار و تجاری سازی نوآوریها، دستاوردهای پژوهشی و اختراعات کمک کنند و در کاربردی کردن دانش از طریق ارائه کمکها و خدمات مالی و پشتیبانی به شرکتها و موسسات دانش بنیان موثر باشند.

کد خبر 252172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =