تک نرخی کردن بنزین، رشد مصرف را کند کرد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، از رشد منفی چهار درصد مصرف بنزین به دنبال تک نرخی کردن خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدناصر سجادی، در نشست خبری روز یکشنبه (١٩ اردیبهشت ماه) در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اعلام این خبر گفت: تک نرخی کردن بنزین رشد مصرف را از 6 درصد سال 93، امسال به حدود 2 درصد رساند.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه هشت ساله عرضه بنزین از طریق کارت سوخت مشکلی برای عرضه دوباره بنزین با کارت سوخت نداریم و برای همه خودروهای تولید داخل و خارج پس از ابلاغ مصوبه دولت کارت سوخت صادر می شود.

سجادی، با اشاره به رشد منفی قاچاق بنزین اظهارکرد: بنزن هزار تومانی جاذبه ای برای قاچاق ندارد و خوشبختانه از پارساله شاهد رشد منفی قاچاق این پدیده در مرزها بودیم.

قطع سهمیه خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث از خردادماه

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای گازوئیل سوز فاقد بیمه شخص ثالث از ابتدای خردادماه قطع می شود.

وی همچنین از تخصیص نیافتن سهمیه گازوئیل به خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث از خردادماه امسال خبر داد و گفت: براساس مذاکراتی که با شرکتهای بیمه و بیمه مرکزی انجام شده است، تخصیص سهمیه سوخت خودروهای گازوئیل سوز فاقد بیمه شخص ثالث از خردادماه قطع می شود و در صورتی که در زمان تعیین شده مالکان خودروها بیمه شخص ثالث خودروی خود را تمدید نکنند، سهمیه سوخت این خودروها قطع  خواهد شد.

سجادی اعلام کرد: مالکان خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث از روز دوشنبه ( ٦ اردیبهشت ماه)  با ورود کارت به سامانه هوشمند برای دریافت سوخت، پیام «هشدار- بیمه» دریافت کردند و بر این اساس باید تا خردادماه مشکل  بیمه خود را حل کنند.

وی، با اعلام این که تاکنون ٩٥ هزار خودرو سنگین فاقد بیمه شخص ثالث در کشور شناسایی شده اند، افزود: بر اساس برنامه ریزی و  هماهنگی صورت گرفته با نهادهای مربوطه، از خردادماه سهمیه سوخت خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث قطع خواهد شد.

سجادی، با بیان این که زمان دقیق قطع سهمیه اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: در مرحله دوم از ابتدای خردادماه صاحبان خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث با ورود کارت به سامانه هوشمند برای دریافت سوخت پیام «خطا- بیمه» دریافت می کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: این پیام به این معناست که تا زمان رفع مشکل بیمه، کارت سوخت این خودروها غیرفعال شده و امکان سوختگیری در هیچ یک از جایگاههای کشور را نخواهند داشت.

 وی اعلام کرد: پس از اجرای طرح عرضه گازوییل بر اساس بارنامه و پیمایش، میانگین مصرف گازوئیل در بخش حمل و نقل به کمتر از ۵۰ میلیون لیتر در روز رسیده است.
سجادی، با بیان این که پیش بینی می شود با حذف سهمیه سوخت خودروهای گازوییل سوز فاقد بیمه شخص ثالث روزانه حدود ٢ میلیون لیتر دیگر صرفه جویی داشته باشیم، گفت: بر این اساس از قابلیتهای مختلف سامانه هوشمند سوخت برای مدیریت مصرف گازوییل استفاده می کنیم.

برندسازی تحولی در سیستم عرضه سوخت کشور

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: زمانی که تعدادی جایگاه تحت پوشش برند قرار گیرند، آن برند از لحاظ کیفیت، کمیت و مسائل فنی نظارت را عهده دار می شود، بنابراین برندها برای ارائه خدمات مناسبتر به مردم با یکدیگر رقابت می کنند.

سجادی درباره قیمت عرضه سوخت در جایگاههای تحت پوشش برند، تاکید کرد: قیمت فرآورده های سوخت طبق نرخ مصوب دیگر جایگاهها عرضه خواهد شد، البته این امکان وجود دارد که در آینده بنا بر خدماتی که عرضه می کنند، قیمتها افزایش یابد.

وی اعلام کرد: ما معتقدیم که وقتی برندها شکل گیرند عرضه خدمات بهبود می یابد و سرانجام این موضوع سبب دریافت خدمات بهتر به مردم می شود.

به گفته وی، هدف از ایجاد برند ارائه خدمات بهتر و مطلبوبتر در حوزه عرضه فرآورده های نفتی به مردم است.

 مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد: اگر عرضه فرآورده های نفتی به جایگاهها  تحت پوشش برندها شکل بگیرد، بتدریج برندها برای اعتبار خودشان هم که شده است، کیفیت خدماتشان را ارتقا می دهند و بین آنها رقابت ایجاد می شود و در نهایت به نفع مردم خواهد شد.

وی، با بیان این که اجرای طرح برندسازی با هدف مدیریت و بهبود توزیع سوخت در کشور اجرایی شده است، تاکید کرد: مدیریت نظام توزیع سوخت در کشور از اولویتهای جدی وزارت نفت هست، بنابراین برای تحقق این امر به سمت برندسازی حرکت کردیم.

سجادی افزود: به هیچ عنوان با اجرای طرح برندسازی به دنبال دو نرخی کردن قیمت بنزین در جایگاهها نیستیم ؛ بلکه هدف افزایش کیفیت در ارایه خدمات به مردم را دنبال می کنیم.

کد خبر 260262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =