پتروشیمی مسجد سلیمان از مشارکت اروپاییها استقبال می کند

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان با ابراز علاقه به همکاری با شرکتهای اروپایی در زمینه پتروشیمی اظهارکرد: توافقنامه همکاری پتروشیمی مسجد سلیمان و ADKL آلمان آغاز مناسبی برای گسترش همکاری با آلمانیهاست.

به گزارش خبرنگار شانا، یوسف داودی عصر امروز (چهارشنبه، پنجم خردادماه) در نشست همکاری میان شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان و ADKL آلمان گفت: مسجد سلیمان منطقه‌ای است که 108 سال پیش نخستین چاه نفت خاورمیانه در آن حفر شد و همچنان ذخایر غنی نفت خام و گاز طبیعی دارد. 

وی با بیان این که زنجیره پتروشیمی در دنیا به 2 عامل مهم از جمله مواد هیدروکربوری و آب وابسته است، افزود: منطقه مسجد سلیمان با دارا بودن ذخایر غنی نفت وگاز قادر به تامین این زنجیره در تولید محصولات پتروشیمی و پتروشیمیایی است. 

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان یادآور شد: ما از همه مجوزهای قانونی دولت و حمایت کل دستگاههای کشور در منطقه برخورداریم.

به گفته داوودی، بخشی از پروژه های منطقه مسجد سلیمان از سوی دولت چین و شرکتهای چینی آغاز شده است اما به دلیل ارتباط سنتیبا اروپا همچنان علاقمند به همکاری با شرکتهای اروپایی هستیم.

داودی با اشاره به سقف سرمایه‌گذاری 10 میلیارد یورویی از سوی این شرکت آلمانی، اظهارامیدواری کرد که امضای این موافقتنامه آغاز مناسبی برای گسترش همکاری با کشور آلمان باشد.

موافقتنامه همکاری شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان با شرکت ADKL آلمان به ارزش ٢ میلیارد یورو که تا سقف ١٠ میلیارد یورو قابل افزایش است، با هدف گسترش همکاری در زمینه‌های تامین مالی، انتقال فناوری و اجرای قراردادهای EPCF  امروز و در محل هتل پارسیان آزادی تهران امضا شد.

کد خبر 261592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =