۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
  • کد خبر: 262091
احتمال افزایش قیمت نفت خام عربستان

عربستان سعودی ممکن است با پیروی از بالا رفتن قیمت نفت خام پایه دوبی، قیمت فروش انواع نفت خام خود را به کشورهای آسیایی افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، منابع تجاری نفت روز سه شنبه (11 خرداد ماه) پیش بینی کردند که عربستان که بزرگ ترین صادر کننده نفت جهان است، قیمت های بیشتر انواع نفت خام خود را برای فروش در ماه ژوئیه به کشورهای آسیایی، با دنباله روی از نفت خام پایه دوبی، افزایش دهد.

بر اساس تحقیق از 5 پالایشگر و معامله گر نفت، انتظار می رود قیمت فروش رسمی ماه ژوییه نفت خام سبک عربی 25 تا 50 سنت برای هر بشکه افزایش یابد که دومین افزایش پس از رسیدن به بالاترین قیمت در ژوئن سال گذشته (2015)، از ماه سپتامبر 2014 به این سو به شمار می رود.

افزایش بیش از اندازه قیمت در ماه گذشته (مه) برای تحویل در ماه ژوئن، برخی معامله گران را شگفت زده کرد، زیرا انتظار داشتند که شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو، قیمت هایش را در جریان مبارزه برای کسب سهم بیشتر در بازار در برابر دیگر تولید کنندگان عمده نفت خام خاورمیانه، رقابتی نگهدارد.

پاسخ دهندگان به بررسی رویترز پیش بینی کردند که سعودی آرامکو در صورتی که بخواهد به طور کامل از نفت خام پایه دوبی در ماه مه پیروی کند، باید قیمت ها را برای 4 نوع نفت خام تا 50 سنت برای هر بشکه افزایش دهد.

سعودی آرامکو با افزایش ظرفیت تولید میدان شیبه، نفت خام سبک عربی بیشتری برای عرضه به بازار در اختیار خواهد داشت.

کد خبر 262091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =