تولید میعانات گازی پالایشگاه ششم پارس جنوبی 43 درصد افزایش یافت

تولید میعانات گازی پالایشگاه ششم شرکت مجتمع پارس جنوبی طی سه ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 43 درصد رشد داشته است.

مدیر پالایشگاه ششم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در بازه زمانی یادشده، با تلاش کارکنان این پالایشگاه، چهار میلیون و 47 هزار و 287 بشکه میعانات گازی تولید شده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 43 افزایش داشته است.
 
مهران دوج افزود: در بازه زمانی یادشده، 40 هزار تن اتان و 18 هزار و 500 تن گوگرد دانه‌بندی در این پالایشگاه تولید شده است.
 
وی اعلام کرد: در سه ماه امسال دو میلیارد و 425 میلیون مترمکعب گاز از سکوی پالایشگاه ششم دریافت و فرآورش شده است.
 
دوج با اشاره به انتقال گاز به خطوط لوله‌ سراسری یادآور شد: در بازه زمانی یادشده، سه میلیارد مترمکعب گاز برای مصرف داخلی به خطوط لوله‌ سراسری ارسال شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 47 درصد رشد داشته است.
 
این مقام مسئول با اشاره به مهمترین دستاورد پالایشگاه ششم در سال 95 تصریح کرد: ابتدای امسال، با تلاش و همت متخصصان پالایشگاه ششم، ردیفهای سوم و چهارم واحد بازیافت گوگرد با موفقیت راه‌اندازی شد.
 
وی افزود: تمام گاز اسیدی تولیدی در واحدهای شیرین سازی از سوی واحد بازیافت گوگرد دریافت و به گوگرد تبدیل می شود. 
 
به گفته مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی، در این مرحله افزون بر افزایش میزان تولید گوگرد از 250 به 420 تن در روز، از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری می شود.
کد خبر 265450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =