گواهینامه تولید گوگرد بنتونیتی پالایشگاه هاشمی نژاد ثبت شد

مسئول واحد دانه بندی گوگرد شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از دریافت گواهینامه ثبت مواد کودی محصول گوگرد بنتونیتی دانه بندی شده (پاستیل) برای نخستین بار در کشور از سوی این مجتمع گازی خبرداد.

حسن علیمیرزایی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این پالایشگاه بعنوان بزرگترین تولید کننده گوگرد کشور افزون بر فروش داخلی و صادرات این محصول، ایجاد زمینه های جدید مصرف گوگرد و تبدیل آن به محصولات با ارزش افزوده بالا را نیز در دستور کار خود قرار داده است.
 
وی افزود: بر این اساس واحد تولید کود گوگرد بنتونیتی با ظرفیت اسمی روزانه 600 تن در این پالایشگاه اجرا و به بهره برداری رسیده است.
 
وی تصریح کرد: برای بومی سازی دانش و توسعه فناوری تولید کود گوگرد بنتونیتی مورد نیاز بخش کشاورزی، همه مراحل تولید و تجاری سازی محصول با تلاش و همت پرسنل این پالایشگاه انجام شده است.
 
علیمیرزایی اعلام کرد: مراحل انجام پروژه شامل تامین خاک بنتونیت مرغوب از معادن تا تولید و فرآوری محصول کود گوگرد بنتونیتی و بسته بندی و همچنین پایش نتایج عینی افزایش کمی وکیفی محصولات در مزارع کشاورزی پیگیری شده است.
 
مسئول واحد دانه بندی گوگرد پالایشگاه شهید هاشمی نژاد تاکید کرد: از سوی دیگر با توجه به قوانین و مقررات وزارت جهاد کشاورزی، همه تولیدکنندگان کود کشور ملزم به دریافت مجوز از موسسه تحقیقات خاک و آب کشور هستند که دریافت مجوز این محصول و کسب گواهینامه ثبت مواد کودی با نام تجاری «خانگیران 90» انجام شده است.
کد خبر 266524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =