در آمدزایی 32 میلیارد ریالی فروش گوگرد برای پالایشگاه گاز هاشمی نژاد

فروش محصول گوگرد بنتونیتی شرکت پالایشگاه شهید هاشمی نژاد در سال گذشته بیش از 32 میلیارد و 630 میلیون ریال درآمدزایی برای این شرکت بهمراه داشته است.

به گزارش شانا، مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با اشاره به افزایش هفت برابری فروش کود گوگردی در سال 94 نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن گفت: این مجتمع، پارسال در مجموع 6 هزار و 320 تن کود گوگرد بنتونیتی (پاستیل) فروخته است.
 
محمد فرزانه مقدم افزود: فروش کود گوگرد بنتونیتی (پاستیل) در سال 93 بیش از 861 تن بوده که این مقدار در مقایسه با فروش 6 هزار و 320 تنی سال گذشته بیش از هفت برابر رشد نشان می دهد و درآمد حاصل از این جهش 32 میلیارد و  630 میلیون ریال بوده است.
 
وی اظهار کرد: این شرکت تنها تولیدکننده کود گوگرد بنتونیتی (پاستیل) در ایران بوده که از یک روش پیشرفته، روزآمد و شناخته شده بنام «سندویک» در تولید کود گوگردی استفاده می کند و در سال گذشته موفق به دریافت گواهینامه ثبت مواد کودی از موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی شده است.
 
وی با بیان این که قسمت وسیعی از زمینهای کشاورزی ایران قلیایی بوده و قدرت جذب انواع کودها از سوی گیاه در آن پایین است، ادامه داد: کود گوگرد بنتونیتی ماهیت اسیدی دارد و با کاهش درصد قلیایی خاک، قدرت جذب انواع کود را افزایش می دهد.
 
این مقام مسئول با اشاره به مزایای مصرف کود گوگرد بنتونیتی (پاستیل) در اراضی زراعی تصریح کرد: مصرف مناسب کود گوگرد بنتونیتی سبب اصلاح خاکهای قلیایی شده و مقدار جذب مواد مغذی از سوی گیاه افزایش می یابد و در نهایت باعث افزایش تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی می شود.
 
مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد تاکید کرد: با توجه به کیفیت بالای محصول تولیدی و قیمت جهانی بالای آن، در آینده نزدیک می توان با صادرات این محصول برای کشور ارزآوری ایجاد کرد و این برنامه گام دیگری در جهت اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر 266617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =