بازدید نمایندگان رسانه های جمعی از شرکت پالایش نفت تهران

تور بازدید خبرنگاران از شرکت پالایش نفت تهران امروز (پنجشنبه، 21 مردادماه) با حضور اصحاب رسانه های جمعی برگزارشد.

به گزارش خبرنگار شانا، تور بازدید نمایندگان رسانه های جمعی به منظور آشنایی بیشتر خبرنگاران با فعالیتهای شرکت پالایش نفت تهران (پالایشگاه شهید تندگویان) بر اساس برنامه راهبردی روابط عمومی این پالایشگاه با هدف بالا بردن شهرت سازمانی برگزار شد.

در جریان این بازدید ناصر بابایی، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران، احمد خیری، مدیر عملیات، حقی تاجیک، رئیس مهندسی واحد آیزوماکس و هیدروژن و لطف اله هنگی، رئیس واحد تعمیرات شرکت پالایش نفت تهران خبرنگاران را همراهی کردند.

پالایشگاه جنوبی شهید تندگویان از شنبه (16 مردادماه) برای انجام عملیات تعمیرات اساسی واحد تقطیر از مدار تولید خارج شد.

تعمیرات واحدهای تقطیر در خلأ و اتمسفر، واحد ال پی جی، بخشی از گوگودسازی و کک‌زدایی واحد کاهش گران‌روی در این دوره انجام خواهد شد.

شرکت پالایش نفت تهران در ١٥ کیلومتری جنوب تهران واقع شده و شامل 2 پالایشگاه جنوبی «شماره ١» و پالایشگاه شمالی «شماره ٢» می شود که با توجه به نیازهای بازارهای داخلی به فرآورده‌های نفتی ساخت این پالایشگاه از سال ٤٤ آغاز و در ٤٧ تکمیل شد.
 
ظرفیت اسمی این پالایشگاه ٨٥ هزار بشکه در روز بود که طی اصلاحات فرآیندی در سالهای ٥٥ و ٨٢ به ١٢٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

روند رو به رشد مصرف فرآورده‌های نفتی و ضرورت تامین نیاز بازار داخلی؛ تاسیس و راه اندازی دوم، با ظرفیت ١٠٠ هزار بشکه در روز را در سال ٥٢ ایجاب کرد، در سال ٨٢ ظرفیت این پالایشگاه با اجرای طرحهای توسعه‌ای به ١١٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

پالایشگاه شهید تندگویان هم اکنون ظرفیت پالایش روزانه 250 هزار بشکه نفت خام را دارد، خوارک این پالایشگاه از حوزه نفتی جنوب کشور تامین می شود.

کد خبر 266780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =