نخستین قرارداد تامین سرمایه خارجی در پتروشیمی خلیج فارس امضا شد

نخستین قرارداد تامین منابع مالی از بازارهای بین المللی به شکل کوتاه مدت (یوزانس) در شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس رقم خورد.

به گزارش شانا، نخستین قرارداد تامین منابع مالی در قالب یوزانس از کشور ژاپن و تحت پوشش بیمه صادراتی NEXI و قرارداد منعقده با ماروبنی در اول سپتامبر در توکیو ژاپن به مبلغ ۳۲۰ میلیون یورو امضا شد.

نمایندگان شرکت هلدینگ خلیج فارس با حضور به موقع در کنفرانس‌های بین المللی نظیر کنفرانس ژنو، وین، برلین و فرانکفورت و معرفی مطلوب این شرکت به عنوان بزرگترین هلدینگ کشور اعتماد موسسات بیمه صادراتی و اعتباردهندگان بین المللی و بانک‌ها را جلب کردند و با هماهنگی لازم نسبت به تبیین ساختارهای رفع نیاز اطلاعات مالی مورد درخواست شده  آنها گام برداشتند.

نتیجه این اقدام تصمیم موسسه‌‌های بیمه صادراتی برای پذیرش هلدینگ خلیج فارس تنها با اتکاء به نام هلدینگ بدون اخذ هر تضمین دیگری در قالب corporate guarantee (ضمانت شرکتی) را به همراه داشت که حاصل آن امضای نخستین قرارداد تامین مالی بود.

متعاقب نگرش موسسات بیمه صادراتی و با نگاه تامین منابع مالی به شکل کوتاه مدت قابل تامین به میان مدت، مذاکره با شرکت‌های رقیب ژاپنی و با تشویق امکان استفاده  از تسهیلات، قرارداد دیگری با مبلغ مشابه قابل افزایش به ۶۴۰ میلیون یورو را نیز به مرحله نهایی رسانده است که در آینده نزدیک بطور رسمی امضاء می شود.

همچنین شرکت هلدینگ خلیج فارس با پیگیری‌های مستمر موفق شد الزام‌های ارایه صورت‌های مالی و انطباق آن با استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی (IFRS) که از ضروریات اقدام‌های بلند مدت تامین منابع مالی است را در الویت کاری قرار دهد به شکلی که در مقطع کنونی مذاکرات ساختاری تامین منابع مالی بصورت بلند مدت با اعتبار دهندگان بین المللی در مرحله مطلوبی قرارگرفته و به محض ورود بانک‌ها این امکان فراهم می شود.

طبق گزارش منتشر شده از سوی شرکت هلدینگ خلیج فارس، این شرکت با تدابیر فوق امیدوار است تامین منابع مالی در قالب یوزانس تا میزان یک میلیارد یورو و تامین میان مدت را برای مبلغ حدود  ۵۰۰ میلیون یورو برای امسال محقق کند.

تدابیر ساختار بلند مدت با پیش بینی موثر ورود بانک‌ها برای سال میلادی آینده هموار بوده و انتظار تحقق منابع مالی بالغ بر 2.5 میلیارد یورو از طریق سندیکای متشکل  از بانک‌ها و موسسات بیمه صادراتی در حال شکل گیری است.

عرصه تامین مالی  جذب مشارکت خارجی با شرکت‌های معتبر بین‌المللی در حد سرمایه گذاری نزدیک به  ۱۰ میلیارد دلار نیز در دستور کار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس دارد.

قراردادهای تامین مالی فوق به اتکاء نام هلدینگ خلیج فارس و بدون وثیقه گذاری قراردادهای صادراتی بوده است.

کد خبر 269703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =