ساخت 95 درصد از کالاهای صنعت گاز بومی شده است

ساخت 95 درصد از کالاهای صنعت گاز داخلی سازی شده است و طی سال های گذشته در این حوزه شاهد دستاوردهای بزرگی بوده ایم.

به گزارش خبرنگار شانا، حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت در امور گاز، امروز (یکشنبه، چهارم مهرماه) در همایش «تشکیل کمیته های مرجع تعیین استانداردهای 10 گروه کالایی ساخت داخل» که در سالن شهید رجایی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، گفت: هم اکنون 70 درصد سبد انرژی کشور با گاز تامین می شود.
 
معاون وزیر نفت در امور گاز افزود: شرکت ملی گاز ایران با بهره گیری از روش های نوین، گاز مورد نیاز بخش های مختلف مصرف را به طور پایدار و با دستور قرار دادن استاندارهای زیست محیطی تامین می کند.
 
وی تاکید کرد: هم اکنون امنیت انرژی بخش های مختلف مصرف ایجاد شده و تحقق این برنامه با خودکفایی به وجود آمده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که پس از خودکفایی می توان به خوداتکایی رسید، گفت: با ارتقای برنامه های خودکفایی و تعامل می توان به خوداتکایی دست یافت.

وی اظهار کرد: صرفه جویی ارزی، خودباوری، ارزش افزوده بیشتر، تعمیر و نگهداری مناسب، طراحی متناسب با نیاز و انتقال فناوری از جمله دلایل تغییر نگرش به ساخت داخل پس از انقلاب است.

به گفته عراقی، توسعه شرکت ملی گاز ایران به نوعی پس از انقلاب آغاز شد از این رو به دلیل شرایط خاصی زمانی، تفکر خودکفایی در آن وجود داشت.

وی ادامه داد: هم اکنون اقتصاد کشور متکی بر نفت و مبتنی بر گاز است و این سوخت چرخ صنایع کشور را به حرکت در می آورد و با تزریق به میدان های نفتی سبب افزایش برداشت نفت می شویم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به هوشمند سازی کنتورهای گاز گفت: برای تحقق این طرح بیش از 30 جلسه در سطوح مختلف برگزار شده و تفاهمنامه هایی با شرکت های معتبر داخلی و بین المللی امضا شده است.

وی ادامه داد: در حوزه کنتورهای هوشمند اولویتی برای حضور شرکت های خارجی نداشته ایم و از تمام شرکت ها خواسته ایم که براساس استاندارد و بسترهای داخلی این تجهیز را تولید کنند.

عراقی درباره خودکفایی در پساتحریم نیز گفت: اولویت خودکفایی در پساتحریم با سازندگانی خواهد بود که تمایل دارند با هدف ساخت قطعات و تجهیزات از طریق انتقال دانش فنی با همکاری سازندگان داخلی همکاری کنند.

 

کد خبر 269712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =