گازرسانی به سیستان و بلوچستان با رفع موانع مالی شتاب گرفت

مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی در سومین بازدید امسال خود از فاز نخست پروژه گازرسانی به زاهدان، از سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی این طرح با رفع موانع مالی و تامین لوله آن خبر داد.

به گزارش شانا، محمود آستانه در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان از عزم جدی وزارت نفت در رساندن گاز به شهرستان زاهدان تا اوایل سال 96 خبر داد و گفت: با هماهنگی های انجام شده با پیمانکار پروژه، افزون بر فاز نخست فعال که از سمت ایرانشهر مشغول به کار بوده و موفق به پایان 80 کیلومتر لوله گذاری شده است، بخش دوم نیز در منطقه کورین فعال شده و در آینده نزدیک نیز تعداد تیم های فعال افزایش خواهد یافت.

مشاور وزیر نفت در این سفر به همراه نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و مدیر خط لوله گاز هفتم سراسری با حضور در نیروگاه برق زاهدان، ایرانشهر و چابهار از فعالیت های انجام شده در این مناطق نیز بازدید کرد.

آستانه در نیروگاه زاهدان بر اهمیت پیشرفت پروژه ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان تاکید کرد و گفت: این طرح به دلیل گازرسانی به نیروگاه های استان و صنایع توجیه اقتصادی دارد و منابع مالی آن از محل بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال 93 کشور تامین می شود.

وی در بازدید از نیروگاه گازی بمپور و ایرانشهر از راه اندازی نیروگاه گازی و بخار بمپور ابراز خرسندی کرد و با توجه به وجود گاز در نیروگاه از مسئولان شرکت برق استان خواست تا با تعویض مشعل های نیروگاه قدیمی ایرانشهر، سوخت آن را از مازوت به گاز تغییر دهند.

مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی، اولویت دوم در این پروژه را گازرسانی به چابهار اعلام کرد و یادآور شد: این فاز در حال آماده سازی برای پیمان سپاری بوده و به دلیل گازرسانی به دو نیروگاه موجود چابهار و کنارک و طرح توسعه نیروگاه چابهار و همچنین تامین سوخت و خوراک پتروشیمی های در حال ساخت این منطقه اهمیت دارد.

محمد حسن طهرانی، مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید با اعلام  آمادگی این شرکت برای خدمت رسانی به مردم و اشتراک پذیری در زاهدان گفت: تا کنون 10 درصد از خط تغذیه زاهدان اجرا شده و فاز جدیدی از این پروژه در حال پیمان سپاری است تا بتوانیم با حداکثر توان با ورود گاز به شهرستان خدمت گذار مردم عزیز این شهرستان باشیم.

کد خبر 269819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =