همه طرح‎‌های پارس جنوبی در اولویت توسعه قرار دارند

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس با اشاره به تسهیل در فرایند تزریق منابع مالی و تامین کالاها و تجهیزات در پارس جنوبی، گفت: براین اساس همه فازهای باقی‎مانده پارس جنوبی از جمله فازهای ١٣، ١٤ و ٢٢ تا٢٤ در اولویت اجرا قرار گرفته و فعال خواهند شد.

به گزارش شانا، محمد مشکین فام، در نخستین برنامه بازدید از طرحهای درحال توسعه پارس جنوبی پس از احراز سمت مدیرعاملی شرکت نفت وگاز پارس، دیروز (سه شنبه، ٦ مهرماه ) به همراه علی اکبر شعبانپور، مدیرعامل پیشین و جمعی از مدیران ارشد این شرکت از فازهای ١٤، ١٩، ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی بازدید کرد و در نشست مشترک با مجریان و پیمانکاران این طرحها حضور یافت.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ طرحی از پارس جنوبی خارج از اولویتهای توسعهای قرار ندارد، افزود: با توجه به تسهیل در فرایندهای تزریق منابع مالی و تامین کالاها و تجهیزات، همه فازهای باقمانده پارس جنوبی از جمله فازهای ١٣، ١٤ و ٢٢ تا٢٤ در اولویت اجرا قرار گرفته و فعال خواهند شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، وقفه و رکود در اجرای طرحهای درحال توسعه را زیانی بزرگ برای کشور دانست و گفت: تسریع در برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی وظیفهای است که انجام آن، همکاری همه جانبه تمام حوزههای کارفرما و پیمانکاران را میطلبد.

حضور مستمر و مداوم در پارس جنوبی، سنگ بنایی که بی‏‎سابقه بود

وی ضمن قدردانی از تلاشهای علی اکبر شعبانپور، مدیرعامل پیشین این شرکت، افزود: سیاستهای شرکت نفت و گاز پارس در بخشهای گوناگون توسعه و عملیات، همسو با اهداف وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران است و با هدف تسریع در برداشت منابع گازی از میدان مشترک پارس جنوبی همچنان با قدرت ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: طی سالهای راهبری این شرکت از سوی مهندس شعبانپور، دستاوردهای خیره کننده ای در حوزه توسعه و عملیات در پارس جنوبی محقق شده است.

وی افتتاح 2 فاز بزرگ گازی در دولت یازدهم، راهبری، حضور مستمر و هفتگی در طرحها، اجرا و راهاندازی بخشهای عمدهای از فازهای ١٧ و١٨ ، ١٩ و٢٠ و٢١ را نشانگر توان اجرایی و مدیریتی شعبانپور، در حوزههای گوناگون توسعهای و عملیاتی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس افزود: حضور مستمر و مداوم در پروژهها سنگ بنایی بوده که از سوی مدیرعامل پیشین گذاشته شد و وی طی مدت مدیرعاملی به صورت پیوسته در بطن کار حضور داشت؛ موضوعی که تا پیش از آن و در ادوار گذشته، در بخش کارفرمایی بی سابقه بوده است.

راه‎اندازی همه واحدهای پالایشگاهی و سکوهای دریایی با رعایت HSE

مشکین فام در ادامه ضمن گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی، بر ضرورت اجرای دقیق استانداردهای ایمنی در مراحل مختلف اجرای پروژه توسط پیمانکاران تاکید کرد و اظهارکرد: تاکنون راهاندازی واحدهای پالایشگاهی و سکوهای دریایی تحت نظارت دقیق تیمهای HSE و با حداقل و یا بدون حادثه انجام شده است.

 وی افزود: اجرای دستورعملهای ایمنی در مراحل ساخت و نصب، راهاندازی و در حین بهرهبرداری از واحدهای پالایشگاهی و سکوها و همچنین شتاب در راهاندازی واحدهای زیست محیطی، باید از سوی تیمهای کارفرما HSE تایید شود و شاخصهای کیفی و  استاندارد بالایی داشته باشند.

شاهد تحرک بیشتری در بدنه کافرما و پیمانکاران طرح‎ها خواهیم بود

در جریان این بازدید، علی اکبر شعبانپور، مدیرعامل پیشین شرکت نفت و گاز پارس گفت: بلوغ سازمانی شرکت نفت و گاز پارس در سطحی است که هماکنون از سوی شرکت ملی نفت، یکی از شایستهترین انتخابها در سمت مدیرعاملی، از افراد کاردان و متخصص این شرکت انجام شده است.

وی افزود: حدود ٢٠ سال از حضور مهندس مشکین فام در شرکت نفت و گاز پارس و شکل گیری پارس جنوبی میگذرد که این موضوع تسلط و اشراف کامل وی به بخشهای گوناگون را به دنبال داشته است و بدون شک توان مدیریتی جدید، تحرک هرچه بیشتری را در بدنه کارفرما و پیمانکاران طرحها ایجاد خواهد کرد.

به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، شعبانپور ضمن یادآوری برنامه اولویت بندی طرحهای درحال توسعه، گفت: وضعیت منابع مالی، شرایط مخزن و ویژگی طرحها از نظر مراحل ساخت، به ابلاغ برنامهای کارآمد مبنی بر ایجاد اولویت بندی تحت نظر وزارت نفت منجر شد و در نتیجه، تحولات خیره کننده ای در منطقه پارس جنوبی روی داده و پروژههای بزرگی در بخشهای فراساحل و خشکی به ثمر رسید.

 شعبانپور، یکپارچگی بخشهای مختلف ستادی و عملیاتی را عامل پیشبرد برنامههای این شرکت در پارس جنوبی بر شمرد.

وی با قدردانی از تلاش همه کارکنان و پیمانکاران طرحهای درحال توسعه پارس جنوبی برای بهرهبرداری از منابع ملی افزود: خوشبختانه عزم وزارت نفت و حمایت همه جانبه از اقدام‌های توسعه محور سبب شد تا نیرو و توانی جدید در بدنه کارفرما و پیمانکاران ایجاد شده و همه بخشهای مرتبط با این حوزه، برای توسعه پارس جنوبی متحد شوند.

کد خبر 269980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =