تمایل خارجی‎ها برای حضور در طرح‎های توسعه‎ منطقه ویژه پتروشیمی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از تمایل سرمایه‎گذاران خارجی برای مشارکت در طرح‎های توسعه ای پتروشیمی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به ماهشهر، مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز (سه شنبه، 11 آبان ماه) در طول سفرش به سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اعلام کرد: این منطقه ظرفیت مناسبی برای توسعه دارد و درصورت دریافت مجوزهای لازم، متقاضیان زیادی برای حضور در این منطقه وجود دارند.

وی افزود: این سرمایه گذاران انتظار زمین‌های بزرگ دارند و به همین دلیل توسعه منطقه ویژه برای جذب سرمایه خارجی با اهمیت است.

شاهدایی گفت: صنعت پتروشیمی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی پیشتاز است و به روند اجرای این فعالیت‎ها شتاب می بخشد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به توسعه پایدار و همگن در منطقه یادآور شد: با توجه به امکانات موجود ظرفیت توسعه پایدار در ماهشهر وجود دارد.

وی افزود: اکنون پتروشیمی‌ها در کشور خصوصی هستند؛ اما با وجود درآمد، حاضر به سرمایه گذاری در زیرساخت‌های پتروشیمی نیستند، از این رو دولت وظیفه ایجاد زیرساخت‌ها را خواهد داشت.

شاهدایی با اشاره به مطالعه توسعه صنعت پتروشیمی در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان گفت: از آنجا که توسعه زیرساخت‌ها در مناطق جدید هزینه زیادی دارد، بنابراین بهتر است تا مناطق موجود توسعه پیدا کنند.

وی به ظرفیت خالی واحدهای فجر 1 و 2 اشاره کرد و افزود: این 2 واحد مسئولیت تامین یوتیلیتی را بر عهده دارند و اکنون ظرفیت خالی دارند، بنابراین می توانند به واحدهای جدید که وارد مدار تولید می شوند، خدمات ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: ماهشهر ظرفیت‌های زیادی دارد و کمتر از نیمی از آن اکنون فعال است.

وی بر لزوم ایجاد فضای سبز بیشتر و اشتغال‎زایی در منطقه تاکید کرد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی برای بازدید از طرح‌های صنعت پتروشیمی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به ماهشهر سفر کرده است.

کد خبر 272116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =