بنی‌آدم: سرگئی بوبکای وطنی نیستم

قهرمان پرش با نیزه ایران از تیم نفت تهران معتقد است هر ورزشکاری جایگاه ویژه خود را دارد.

شهروز بنی آدم در گفت‌وگو با خبرنگار شانا و درباره قهرمانی نفت در لیگ دو و میدانی ایران اظهار کرد: از آنجا که بیشتر ملی‌پوشان دوومیدانی در تیم نفت حضور دارند، قهرمانی پیش از آغاز لیگ مسجل بود. هرچند امسال ذوب‌آهن اصفهان هم تیم خوبی داشت، پس از مدت‌ها یکه‌تازی نفت، حالا تیمی آمده که می‌خواهد مدعی باشد اما خوشحالم که بازهم قهرمان شدیم.

ملی‌پوش باشگاه نفت تهران درباره فاصله رکورد شخصی‌اش (5 متر و 11 سانتی‌متر) با رکورد ملی (5 متر و 36 متر) که در اختیار محسن ربانی است، توضیح داد: من با رکورد ملی ایران که در اختیار مربی بسیار خوبم محسن ربانی است، 25 سانتیمتر است.

بنی آدم ادامه داد: انشاالله سال آینده به این رکورد حمله و از آن عبور می‌کنم. البته این را هم باید بگویم که خود آقای ربانی اصرار دارد رکوردش را بشکنم. او تفکر و شخصیت برجسته‌ای دارد و این حرف نشان از عشق و علاقه‌اش به پرش با نیزه ایران است. به هرحال برای شکستن این رکورد کار سختی پیش رو دارم، زیرا ما در این ماده طلای آسیا را هم داریم.

وی درباره کمبود پرنده با نیزه در ایران اظهار کرد: این حرف را قبول دارم اما باور کنید تا 4 سال پیش وضع دیگری داشتیم. یادم می‌آید آن روزها چند مدعی سخت‌کوش کنار هم رقابت می‌کردند و همه بالای 5 متر می‌پریدند اما حالا چنین چیزی نمی‌بینیم. متاسفانه در پرش با نیزه پشتوانه‌سازی نکردیم و برخی روسای فدراسیون این رشته را فراموش کردند. تاکید می‌کنم اگر اوضاع بر همین منوال باشد، چاره‌ای جز فراموش کردن این ورزش و خداحافظی ندارم.

قهرمان پرش با نیزه ایران درباره تشبیه‌اش به سرگئی بوبکا گفت: تا کنون که از کسی این حرف را نشنیده‌ام اما دوست دارم اگر با تلاش و زحمت به جایی رسیدم، همه مرا شهروز بنی ‌آدم صدا کنند. بوبکا ورزشکاری بی‌بدیل بود و افتخارات زیادی دارد اما من سرگئی بوبکای وطنی نیستم!

وی درباره مشکلات خود در تیم ملی و نفت گفت: قرار بود فدراسیون دوومیدانی چند نیزه از ایالات متحده آمریکا بخرد اما این اتفاق نیفتاد. این نیزه‌ها هر کدام حدود 800 دلار است و البته هر پرنده با نیزه‌ای به 4 یا 5 نیزه با این کیفیت نیاز دارد.

قهرمان پرش با نیزه ایران درباره رقابت‌های آینده‌اش تاکید کرد: به سختی تمرین می‌کنم و امیدوارم ثمره تلاشم را سال آینده ببینم. ما رقابت‌های قهرمانی دوومیدانی آسیا و داخل سالن قاره کهن را پیش رو داریم. امیدوارم بتوانم در این رقابت‌ها نماینده شایسته‌ای باشم و رکورد ملی را جابجا کنم. ضمن این‌که اگر امکانات مهیا شود، خودم را برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم آماده می‌کنم.
 
                                                                                                                                                                                                                                                         

کد خبر 272169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =