دانمارکی ها برای سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران اعلام آمادگی کردند

سفیر دانمارک در ایران خواستار تقویت مناسبات دو کشور در بخش نفت و گاز شد و از آمادگی شرکت های دانمارکی برای سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، عصر امروز (چهارشنبه، سوم آذرماه) دنی عنان، سفیر دانمارک در ایران به همراه یک هیئت تجاری و نفتی در دیدار با سید مرتضی امامی، مدیرعامل شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران با اشاره به افزایش سطح روابط ایران و دانمارک در پسابرجام گفت: شرکت‎های دانمارکی علاقه دارند با ایران در بخش انرژی همکاری کنند.

وی با بیان این که ما به دنبال قراردادهای برد-برد در بخش انرژی هستیم، افزود: گسترش همکاری میان دو کشور اهمیت بالایی دارد.

سفیر دانمارک گفت: طی یکسال گذشته صادرات دانمارک به ایران حدود ۷۸ درصد افزایش یافته است که امیدواریم این روند همکاری ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به فرصت خوبی که برای فعالیت در ایران به ویژه در بخش انرژی مهیا شده است، ادامه داد: آماده همکاری با ایران در بخش انتقال تکنولوژی هستیم. 

به گفته عنان، شرکت های نفت و گاز دانمارکی که به ایران آمده اند به طور عمده ارائه دهنده خدمات در صنعت نفت و گاز بوده و تجربه فعالیت را در دریای شمال دارند.

وی افزود: این شرکت ها علاقمند به همکاری در صنعت نفت و گاز ایران هستند که امیدواریم این مذاکرات در آینده به امضای قرارداد منتهی شود. 

ابزار علاقه شرکت های بین المللی برای حضور در صنعت نفت ایران

مدیرعامل شرکت مدیریت طرح‎های صنعتی نیز در این دیدار با اشاره به فراهم شدن شرایط برای سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران پس از اجرای برجام گفت: بسیاری از شرکت‎های بزرگ نفتی خارجی برای حضور در صنعت نفت و گاز ایران ابراز علاقه کرده اند.

وی با بیان این که الگوی جدید قراردادهای نفتی به گونه ای طراحی شده است که زمینه حضور سرمایه گذاران را در ایران تسهیل می کند، افزود: صنعت نفت ایران به ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه برای توسعه نیاز دارد.

امامی در ادامه با اشاره به فعالیت های شرکت مدیریت طرح های صنعتی در صنعت نفت و گاز کشور، ادامه داد: دیدار امروز گام نخست همکاری میان شرکت های دانمارکی با این شرکت بود که امیدوارم در گام های بعدی بتوانیم وارد فاز عملیاتی برای اجرای پروژه های مشترک شویم. 

شرکت مدیریت طرح های صنعتی از جمله ۱۱ شرکت تایید صلاحیت شده ایرانی از سوی وزارت نفت برای فعالیت در حوزه اکتشاف و تولید است. 

ابزار علاقه دانمارک برای همکاری با ایران در حوزه فراساحل 

 هاردستون، رئیس اتحادیه شرکت‎های نفتی دانمارک نیز در این نشست با بیان این که شرکت های نفت و گازی این کشور که به ایران آمده اند در منطقه خاورمیانه فعالیت کرده و تا حدودی با بازار این منطقه آشنا هستند، افزود:  امیدواریم که شرکت های دانمارکی در ایران نیز دفتر نمایندگی دایر کنند.
 
وی گفت: ما علاقه داریم در حوزه فراساحل و همچنین دریای خزر با شرکت‎های ایرانی همکاری داشته باشیم.
کد خبر 273368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =