برنامه ریزی برای کاهش زمان حفاری در آزادگان جنوبی

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از برنامه ریزی این شرکت برای کاهش تعداد روزهای حفاری در میدان آزادگان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به اهواز، محمدرضا تاکایدی عصر امروز (چهارشنبه، یکم دی‌ماه) در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت حفاری در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال کاهش هزینه حفاری، در حفاری ٢٠ حلقه چاه جدید آزادگان جنوبی هستیم.

وی با اشاره به حضور این شرکت در مناقصه حفاری کشورهای عراق، عمان ارمنستان و کویت افزود: فعلا در این مناقصه‌ها برنده نشدیم با این حال مذاکره برای حضور در کشورهای منطقه ادامه دارد.

تاکایدی درباره امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های آجیپ، سایپم و و دیریل مک ایتالیا گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده مذاکره برای تامین نیازهای فنی و فاینانس ادامه دارد که امیدواریم به امضای قرارداد منتهی شود.

قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به نیاز صنعت حفاری برای ورود فناوری جدید گفت: به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم از فناوری‌های روز حفاری بهره مند شویم اما در فضای به وجود آمده پسابرجام استفاده از فناوری در این صنعت ضروری است.

وی با اشاره به کاهش هزینه حفاری این شرکت در میدان آزادگان جنوبی یادآور شد: هنگامی که حفاری ٤٠ حلقه چاه آزادگان جنوبی را آغاز کردیم حفاری هر حلقه چاه ١٢ میلیون و ٤٠٠ هزار دلار هزینه داشت که این هزینه هم اکنون به هفت میلیون و ٥٠٠ هزار دلار کاهش یافته است.

تاکایدی با اشاره به برنده شدن این شرکت برای حفاری ٢٠ حلقه چاه آزادگان جنوبی تصریح کرد: در نظر داریم متراژ حفاری در آزادگان جنوبی را از پنج متر در ساعت به ١٠ متر در ساعت برسانیم که این موضوع سبب کاهش مدت زمان حفاری و در نتیجه کاهش هزینه حفاری خواهد شد.

کد خبر 274946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =