رکورد پهلودهی همزمان 10 نفتکش امسال در پایانه خارک ثبت شد

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با نوسازی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بزرگ‌ترین پایانه‌های نفتی ایران، توان پهلودهی نفتکش‌ها در اسکله‌های پایانه نفتی خارک، از 3 فروند به 10 فروند افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، سید پیروز موسوی صبح چهارشنبه (یکم دی‌ماه) در حاشیه سفر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به جزیره خارک و بازدید از اسکله شرقی این پایانه، اعلام کرد: گام‌های بسیار مهمی برای توسعه زیرساخت‌های صادرات نفت ایران برداشته شده است.

وی با اشاره به نوسازی، بهسازی و چابک‌سازی اسکله‌های صادرات نفت ایران، ادامه داد: شتاب عملیات ذخیره‌سازی، پهلودهی، بارگیری و تحویل نفت خام به مشتریان آسیایی و اروپایی ایران تسهیل شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: همه فعالیت‌ها در پایانه‌های نفتی ایران توسط نیروهای توانمند وزارت نفت انجام می‌شود و هیچ برون‌سپاری در این زمینه انجام نشده است؛ این افتخار بزرگی است که به همت تلاشگران این شرکت در مناطق خارک، عسلویه، شمال و ماهشهر به دست آمده است.

وی افزود: امسال به رکورد پهلودهی همزمان ۱۰ کشتی نفتکش و همچنین صادرات هفت میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در یک روز دست یافتیم.

موسوی گفت: نوسازی و بهسازی اسکله‌های صادرات نفت ایران توسط نیروهای توانمند داخلی انجام شده و امکان پهلودهی و جداسازی همزمان 10 کشتی در پایانه بین المللی نفتی خارگ ایجاد شده است.

وی در پایان گفت: این موفقیت‌ها سبب شد شرکت پایانه‌های نفتی ایران استانداردهای بین‌المللی در حوزه‌های مختلف عملیاتی خود را از شرکت‌های معتبر دریافت کند.

کد خبر 274957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =