شمارش معکوس برای بهره‎برداری از طرح توسعه میدان آذر

مشعل گازی میدان آذر روشن و شمارش معکوس برای برداشت زودهنگام نفت از این میدان آغاز شد.

به گزارش شانا، شرکت ملی نفت ایران به اقدام‎هایی که برای راه اندازی بخش زودهنگام توسعه میدان آذر انجام شده، اشاره و اعلام کرده است: فعالیت‎های راه اندازی بخش برق و اتاق کنترل این پروژه انجام شده و هر 2 ترانس پست ١٣٢ به ١١ با موفقیت در سرویس قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، همزمان نیز ژنراتورهای اصلی LV واحد فرآورش در سرویس قرار گرفت و پس از نرمال شدن برق در این پست، سیستم اتاق کنترل این واحد با موفقیت به مدار وارد شد. این سیستم پس از انجام مراحل طراحی تفصیلی، طراحی ساخت، ساخت و در نهایت نصب و پیش راه اندازی، با روشن شدن هر سه شمعک از طریق تابلوی کنترلی جرقه زنِ اتوماتیک، راه اندازی شد و در مسیر بهره‌برداری قرار گرفت. به این ترتیب و با در سرویس قرارگرفتن هرسه پایلوت فلر، نخستین گام‌های راه اندازی پروژه در مسیری ایمن طی شد.

از دیگر پیشرفت‌های صورت گرفته طی روزهای گذشته در اجرای پروژه آذر، می‌توان به انجام عملیات مربوط به پیش راه‌اندازی تجهیز Compact Post اصلی چاه آذر ۳ اشاره کرد.

برق‌دارشدن تابلوهای ولتاژ پایین به‌وسیله ژنراتور قابل حمل پس از راه‌اندازی UPS-DC و سیستم تغذیه (Feeder) خروجی بخش پکیج‌های تزریق مواد شیمیایی از دیگر اقدام‎هایی صورت گرفته طی روزهای گذشته در مسیر راه‌اندازی این میدان مشترک نفتی است.

بر اساس این گزارش، خط لوله انتقال نفت ترش به طول ۱۲۴ کیلومتر از میدان نفتی آذر تا دهلران به عنوان یکی از چهار اقدام اصلی در راستای دست‌یابی به تولید زودهنگام در این میدان مشترک، زودتر از برنامه به پایان رسیده بود.

کیوان یار احمدی، مجری طرح توسعه میدان نفتی آذر پیش از این با اشاره به پیشرفت ۹۴ درصدی این میدان در بخش تولید زودهنگام، از آغاز تولید روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت تا پیش از پایان سال خبر داده و گفته بود: در پایان اردیبهشت ماه سال آینده، این میزان به ۳۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد که معادل رقم پیش بینی شده در شرح توسعه میدان خواهد بود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال ۹۷ ظرفیت برداشت از میدان نفتی آذر به ۶۵ هزار بشکه در روز می‌رسد.

کد خبر 275547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =