حضور بیش از 4000 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت

بیش از چهار هزار شرکت داخلی و خارجی در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در قالب 1827 غرفه حضور خواهند یافت.

به گزارش شانا، محمد ناصری، مدیر بیست و دومین نمایشگاه بین‎المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امروز (دوشنبه، 11 اردیبهشت ماه) در یک نشست خبری، با بیان این مطلب افزود: با توجه به این‎که بسیاری از شرکت‎ها نماینده یک هلدینگ و یا مجموعه‎ای مشتمل بر چند شرکت هستند، در این نمایشگاه، هزار و 16 غرفه داخلی به نمایندگی از حدود 2 هزار و 500 شرکت و 811 غرفه خارجی به نمایندگی از حدود هزار و 500 شرکت از 37 کشور دنیا حضور پیدا می‎کنند.

تهران میزبان بزرگترین نمایشگاه بین‎المللی نفت در خاورمیانه

ناصری نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران را از لحاظ وسعت و تعداد شرکت‎کنندگان، نخستین نمایشگاه در سطح خاورمیانه و پنجمین نمایشگاه در سطح دنیا خواند.

وی گفت: در بخش خارجی، شرکت‎های آلمانی با در اختیار گرفتن سه هزار متر مربع، بیشترین فضا و چینی‎ها بیشترین تعداد شرکت‎های حاضر را به خود اختصاص داده‎اند.

به گفته ناصری، از لحاظ تعداد شرکت‎های خارجی حاضر در نمایشگاه بیست و دوم پس از چین، ایتالیا، هلند، فرانسه و انگلیس در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

مدیر بیست و دومین نمایشگاه بین‎المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این‎که کشورهای چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، روسیه، ژاپن، هلند، اتریش، کره جنوبی و استرالیا به صورت پاویون در نمایشگاه حضور خواهند یافت، افزود: شرکت‎های معتبر فعال در صنعت نفت یا در قالب غرفه‎ و یا با اعزام تیم کارشناسی خود، در این نمایشگاه حضور پیدا می‎کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شرکت‎های آمریکایی نیز در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت، از حضور یک شرکت آمریکایی خبر داد.

تقاضای حضور در نمایشگاه 4 برابر فضای موجود

ناصری از همکاری با 15 بازاریاب مشتمل بر 2 بازاریاب داخلی و 13 بازاریاب بین‎المللی برای برگزاری این نمایشگاه خبر داد و با اشاره به 100 تا 120 میلیارد تومان گردش مالی برگزاری نمایشگاه بیست و دوم، رونق صنعت نمایشگاهی و افزایش بهره‎مندی از توان شرکت‎های خصوصی را از دستاوردهای جانبی نمایشگاه عنوان کرد.

وی با اشاره به حجم زیاد تقاضا برای حضور نمایشگاه بیست و دوم، ادامه داد: حدود 80 هزار متر مربع فضای خام نمایشگاه، تنها پاسخگوی یک چهارم تقاضاهای موجود بوده و این در حالیست که فضای مفید که امکان جانمایی غرفه‎ها را دارد، بالغ بر 55 هزار متر مربع است.

ناصری اشاره‎ای هم به افزایش قیمت پایه هر متر مربع فضای نمایشگاه در مقایسه با سال گذشته داشت و با یادآوری این‎که این قیمت‎گذاری در اختیار شرکت ملی نفت ایران نیست، ادامه داد: قیمت هر مترمربع فضای نمایشگاهی از حدود 375 یورو به 470 یورو افزایش یافت و با وجود نامه‎نگاری های ما مبنی بر کاهش قیمت، تصمیم گیرندگان بر این باور بودند که نمایشگاه نفت از کشش کافی در این زمینه برخوردار است.  

به گفته وی، این قیمت‎گذاری، برخی شرکت‎های داخلی را از حضور در نمایشگاه منصرف کرد.

جزئیات: زمان، جانمایی و نشست‎های خبری

وی با بیان این‎که نمایشگاه طبق روال تقریبا ثابت سال‎های گذشته، در بازه زمانی 16 تا 19 اردیبهشت ماه برگزار می‎شود، ساعت بازدید را هر روزه از 10 صبح تا 18 بعدازظهر اعلام و عنوان کرد: افتتاحیه نمایشگاه طبق روال هرساله، همزمان با نخستین روز برگزاری نمایشگاه، 16 اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 12 در سالن میلاد برگزار می‎شود.

ناصری در پاسخ به سئوالی درباره این‎که با توجه به مشکلات ترافیکی، چرا نمایشگاه امسال در شهر آفتاب برگزار نشد گفت: ما به این جابجایی علاقمند بودیم اما با وجود احداث چند سالن بزرگ در شهر آفتاب، بازهم ظرفیت و گنجایش آن برای برگزاری نمایشگاه نفت کافی نبود.    

وی افزود: روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران به عنوان برگزارکننده و اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در کسوت شورای سیاستگذاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت ایفای نقش می کند.

ناصری احتمال داد که قرارداد ساخت لوله‎های CRA به عنوان یکی از بخش‎های طرح بومی سازی 10 گروه خانواده کالاهای پرمصرف مورد نیاز صنعت نفت در ایام نمایشگاه امضا شود.

وی با بیان این‎که نشست‎های خبری مدیران صنعت نفت و همچنین نشست‎هایی تخصصی با راهبری انجمن‏ها و بخش خصوصی در ایام نمایشگاه برگزار خواهد شد، ادامه داد: همچنین سعی شده است جانمایی شرکت‎ها با توجه به حیطه وظایف مجزا و مشخص باشد تا دسترسی علاقمندان به شرکت‎های مدنظر تسهیل شود. شرکت‎های بالادستی با محوریت شرکت ملی نفت ایران در سالن‎های 8 و 9، شرکت‎های میان‎دستی با محوریت شرکت ملی گاز ایران در سالن‎های 10 و 11 و شرکت‎های پایین‎دست با محوریت شرکت‎های پالایش و پخش فراورده‎های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در سالن‎های 14 و 15 مستقر هستند. البته در سالن‎های 12 و 13 نیز شرکت‎هایی از حوزه میان دست و پایین دست صنعت نفت مستقر هستند.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از تاریخ 16 تا 19 اردیبهشت ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی تهران برگزار می‎شود.

کد خبر 276503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =