5 اولویت اکتشافی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت مشخص شد

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از تدوین نخستین برنامه پنجساله اکتشافی این مدیریت خبر داد و گفت: با تصویب این برنامه در شورای عالی اکتشاف و هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، پنج بلوک دشت آبادان، خلیج فارس، دزفول شمالی، دزفول جنوبی و کپه داغ در اولویت برنامه اجرایی این مدیریت قرار می‌گیرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سید صالح هندی در حاشیه سومین روز از برگزاری بیست و دومین نمایشگاه صنعت نفت، به اقدامات موثر مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در راستای توسعه فعالیت های اکتشافی در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال بر حسب متدولوژی شرکت های معتبر اکتشافی و برمبنای ابلاغیه های وزیر نفت و شورای عالی اکتشاف، تغییر نگرشی در حوزه فعالیت های اجرایی داشته ایم.

وی افزود: در برنامه سال جاری ۱۴ بلوک برای انجام فعالیت های اکتشافی معرفی شد که از این میان پنج بلوک به  تصویب شورای عالی اکتشاف رسیده است.
هندی از بلوک های دشت آبادان، خلیج فارس، دزفول شمالی، دزفول جنوبی و کپه داغ به عنوان اولویت های اکتشافی پنجساله در برنامه ششم توسعه یاد کرد و افزود: برنامه های مربوط به مطالعات زمین شناسی، لرزه نگاری و حفاری این بلوک های اکتشافی تدوین شده است.

وی تاکید کرد: مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، برای هرکدام از این بلوک ها یک تعهد کشف ارائه کرده و دستیابی به مقادیر مشخصی از نفت و گاز را تضمین کرده است.

هندی در ادامه به هزینه ۲ میلیارد دلاری اکتشاف در این پنج بلوک اشاره کرد و گفت: تامین بودجه این طرح های اکتشافی از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران و طی مدت پنج سال صورت می گیرد؛ با این وجود تمهیدات دیگری در خصوص تامین بودجه این طرح های اکتشافی اندیشیده شده است که روش هایی همچون انعقاد قراردادهایی با پرداخت تاخیری یا لرزه نگاری غیرانحصاری از جمله این تمهیدات است.

وی در پاسخ به این سوال  که کدامیک از این بلوک های اکتشافی مستعد اکتشاف بیشتری است، گفت: به نظر می رسد منابع هیدروکربوری بلوک های دشت آبادان و دزفول شمالی در مقایسه با دیگر بلوک‌ها غنای بیشتری دارد.


کد خبر 276714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =