۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
  • کد خبر: 276927
توسعه کشور در گرو انتقال دانش جدید است

در پسابرجام و با توجه به بهبود رتبه اعتباری ایران، امکان استفاده از منابع مالی خارجی دوباره برقرار و امکان تعریف پروژه‌های توسعه ای و پژوهشی فراهم شده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، سیدعلی میرحسینی، مدیر کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، گفت: رشد و توسعه کشور نیازمند ورود سرمایه‌های خارجی و فناوری روزآمد دنیا و حمایت از ساخت داخل است.

وی با اشاره به تاثیر برجام بر رشد تولیدات داخلی افزود: بدون شک برجام تأثیر عمده ای بر محیط فعالیت شرکت‌های حوزه نفت و گاز با کاهش ریسک و بهبود فضای کسب و کار داشته که شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به طور عام و مدیریت کالا به طور خاص نیز از آن مستثنی نیستند.

به گفته میرحسینی، مهمترین دستاورد برجام در مدیریت کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، تسهیل در برقراری روابط بازرگانی با سازندگان خارجی به ویژه شرکت‌های اروپایی و اعلام آمادگی آنها جهت برقراری مجدد روابط بازرگانی بوده است.

وی اعلام کرد: پس از برجام، امکان خرید مستقیم از فروشندگان اصلی فراهم شده است و دیگر با واسطه خرید نمی‌شود.

میرحسینی ادامه داد: دومین دستاورد برجام، تسهیل در پیگیری و وصول اقلام و تجهیزاتی که در خارج از کشور بنا به دلایل تحریم توقیف شده بودند است که از آن جمله تعمیر و عودت دو دستگاه توربین تایفون (توربین زیمنس مدل SGT-100) که در تعهد یک شرکت انگلیسی بوده و در کارگاه کشور امارات توقیف شده بود و اقلام یک فقره سفارش قطعات یدکی اکچویتورهای یک شرکت انگلیسی که از پاییز سال 1391 در آلمان توقیف شده بود؛ اما رفع توقیف شده و به ایران حمل شد، است.

مدیر کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: تسهیل در شرایط پرداخت و پذیرش گشایش اعتبار اسنادی از سوی شرکت های خارجی هم از دیگر دستاوردهای برجام است که به واسطه آن سوئیفت تمامی بانک‌های خارج شده از فهرست تحریم‌ها مجددا برقرار شده و پرداخت‌ها از طریق بانک‌های بین المللی و بیشتر با گشایش اعتبارات اسنادی انجام می‌شود.

کد خبر 276927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =