ایران مشکلی برای حضور شرکت‎های آمریکایی در صنعت نفت ایران ندارد

وزیرنفت گفت: ما هیچ مشکلی برای حضور شرکت‌های آمریکایی در پروژه‌های نفت و گاز ایران نداریم، آنها از سوی دولت کشور خود محدود شده اند و ما متوجه این موضوع هستیم.

به گزارش شانا، مهندس بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه، چهارم خردادماه) پیش از آغاز نشست عادی یکصد و هفتاد و دوم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از شرکت‎های اروپایی و آسیایی وارد ایران شده اند و توافقنامه و قراردادهایی  را با شرکت‎های ایرانی امضا کرده اند.

وی با بیان این که این شرکت‌ها از کشورهایی مانند ژاپن، کره،‌ فرانسه و حتی انگلیس هستند، تصریح کرد: ما ترجیح می دهیم که با شرکت‌های مطرح جهان قرارداد امضا کنیم.

وزیر نفت ادامه داد: ما هیچ مشکلی برای حضور شرکت‌های آمریکایی در پروژه‌های نفت و گاز ایران نداریم، آنها از سوی دولت کشور خود محدود شده اند و ما این موضوع را می فهمیم.

زنگنه با بیان این که با شرایطی که ایران هم اکنون در آن قرار دارد و با توجه به سطح مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری مردم نشان داده اند که خواهان همکاری و مراوده مناسب با جامعه بین المللی هستند، افزود: من فکر می کنم که زمان آن رسیده که دولت آمریکا رویکرد خود را نسبت به ملت ایران تغییر دهد.

وی همچنین درباره  قرارداد فروش نفت خام ایران به روسیه گفت: ما تنها منتظر هستیم که طرف روس کار را آغاز کند.

وزیر نفت تصریح کرد: قرارداد میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت روس امضا و هماهنگی‎ها انجام شده است و ما منتظر هستیم که آنها نفتکش‌های خود را برای بارگیری محموله‌های نفت خام ایران اعزام کنند.

 

کد خبر 277011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =