اوپک در مسیر درستی گام بر می دارد

وزیر انرژی عربستان در سخنرانی افتتاحیه نشست 172 این سازمان اعلام کرد: توافق اوپک برای کاهش تولید نفت دستاورهای قابل توجهی داشته است.

به گزارش دبیرخانه اوپک، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان و رئیس دوره ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، امروز (پنجشنبه، چهارم خردادماه) در سخنرانی افتتاحیه یکصد و هفتادو دومین نشست وزیران نفت و انرژی این سازمان اعلام کرد: از نشست پیشین اوپک در 30 نوامبر سال 2016 میلادی (دهم آذرماه 95) تاکنون، وضع بازار نفت بهبودی خیره‌کننده داشته است.

وی گفت: ما در آن زمان با شرایط افت قیمت در بازار رو به رو بودیم اما بازارهای جهانی نفت خام اکنون به خوبی در مسیر بازگشت به توازن قرار دارد.

وزیر انرژی عربستان افزود: ما برای پایین آوردن ذخیره سازی نفت جهان به سطح میانگین پنج ساله، باید کارهای بیشتری انجام دهیم، اما اکنون در مسیر درست قرار داریم.

الفالح همچنین ابراز امیدواری کرد که با وجود برخی نوسان‌های احتمالی، روند بهبود شرایط بازار ادامه یابد و رونق اقتصاد جهانی و افزایش رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2017 میلادی و همچنین رشد سالم تقاضای نفت، به ویژه در آسیا، به این مسئله کمک خواهد کرد.

وی گفت: بازار شاهد عزم محکم و خلل نا پذیر اوپک و کشورهای تولیدکننده نفت غیر عضو این سازمان بوده است و این مسئله در سطح بالای پایبندی به توافق اوپک منعکس شده است.

رئیس اوپک همچنین در این نشست، پیوستن گینه استوایی را به اوپک تبریک گفت و اهداف و اولویت های این سازمان رو مورد مرور قرار داد.

کد خبر 277016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =