عملیات لوله گذاری سکوی 14A پارس جنوبی به پایان رسید

مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی از پایان عملیات لوله گذاری خط لوله 32 اینچ سکوی 14A و ۴.۵ اینچ تزریق گلایکول این فاز به طول 103 کیلومتر خبر داد.

به گزارش شانا، حمیدرضا مسعودی با اشاره به پایان عملیات حفاری 11 حلقه چاه سکوی 14C گفت: ظرف 10 روز آینده و پس از مساعد شدن شرایط جوی، عملیات لوله‌گذاری میانی و اتصال این سکوی اقماری به سکوی 14A آغاز می‌شود.

وی با اعلام این که عملیات حفاری 11 حلقه چاه سکوی 14A تا پایان خردادماه پایان می‌یابد، افزود: با پایان عملیات یادشده، فعالیت‌های مرتبط با لوله گذاری به منظور برداشت گاز معادل یک فاز استاندارد از طرح توسعه فاز 14 محقق می‌شود.

مجری فاز 14 پارس جنوبی با اشاره به این که پس از پایان لوله گذاری، عملیات تکمیلی و هیدرو تست مربوط به خط لوله این سکو تا پالایشگاه خشکی آغاز می‌شود، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود عملیات تکمیلی خط لوله سکوی 14A تا آذرماه امسال به پایان برسد.

به گفته مسعودی، با پایان عملیات حفاری تکمیلی چاه‌ها و خط لوله سکوی 14A، تولید گاز از این سکو با ظرفیت 14.2 میلیون مترمکعب تا پایان آذرماه آغاز خواهد شد.

وی به حفاری چاه‌های موقعیت سکوهای 14B و 14D اشاره کرد و گفت: حفاری در موقعیت این سکوها با پیشرفت قابل قبولی در حال انجام است و با پایان این عملیات و دریافت لوله‌های CRA مربوطه، فعالیت‌های تکمیلی آنها هم آغاز می‌شود.

مجری فاز 14 درباره 2 سکوی اصلی درحال ساخت فاز 14 در یارد بندرعباس هم گفت: هم اکنون سکوی 14A با پیشرفت 91 درصد و سکوی 14B این طرح با پیشرفت 80 درصد در یارد شرکت ایزوایکو در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

مسعودی به تزریق منابع مالی صورت گرفته در فاز 14 اشاره کرد و گفت: سکوی 14A ظرف دو ماه آینده به پیشرفت حداکثری رسیده و با پایان عملیات حفاری جهت نصب در موقعیت جکت حمل می‌شود، همچنین برای تامین کالاهای باقیمانده مورد نیاز سکوی 14B هم برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته است، به نحوی که انتظار داریم این سکو هم تا پایان تیرماه به پیشرفت قابل قبولی برسد.

به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، وی افزود: انتظار داریم تا پایان تیر و اواسط مردادماه 2 سکوی اصلی هرکدام با ظرفیت برداشت 14.2 میلیون متر مکعب گاز آماده حمل و نصب در موقعیت فراساحل فاز 14 پارس جنوبی داشته باشیم.

کد خبر 277049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =