۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
  • کد خبر: 277142
پیشرفت ساخت جکت جایگزین فاز 13A از مرز 65 درصد گذشت

مجری طرح توسعه فاز 13 از پیشرفت 65 درصدی ساخت جکت جایگزین 13A خبر داد و گفت: این سازه مردادماه سال 96 برای نصب به موقعیت 13A منتقل خواهد شد.

به گزارش شانا، پیام معتمد با اشاره به حادثه‌ای که بر اثر برخورد نفتکش نروژی با پایه سکو و چاه‌های موقعیت دریایی SPD13A در فروردین‌ماه سال 94 رخ داد، اظهار کرد: در آن زمان عملیات ایمن‌سازی چاه شماره پنج این موقعیت که در هنگام حادثه فعال بود با انجام یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های دریایی در شرایط بسیار سخت و در عمق 40 متری از سطح دریا با موفقیت به پایان رسید و در ادامه نیز عملیات آواربرداری تحت نظارت شرکت بیمه‌گر آغاز شد که تاکنون به پیشرفت 95 درصدی رسیده است.

وی افزود: با توجه به بروز این حادثه پیش از تحویل سازه و چاه‌های آن به شرکت ملی نفت ایران، همه مسئولیت‌های فرآیند دریافت خسارت، مسائل حقوقی و قراردادی از جانب کنسرسیوم طرح توسعه فاز 13 به عهده پیمانکار و شرکت بیمه‌گر طرف قرارداد با نفتکش نروژی است، از این رو ساخت جکت جدید از سوی یک شرکت ایتالیایی و مونتاژ قطعات اصلی این جکت در یارد امارات نیز به سفارش شرکت بیمه‌گر در حال ساخت است و شرکت نفت و گاز پارس هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد.

به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، معتمد با اشاره به این که شرکت بیمه‌گر مکلف به تعمیر تأسیسات آسیب‌دیده مطابق شرایط پیش از حادثه بوده و در ارجاع کار به پیمانکاران خارجی یا داخلی مختار است، اظهار کرد: البته در زمان وقوع حادثه به دلیل شرایط تحریم، امکان امضای قرارداد شرکت انگلیسی بیمه‌گر با پیمانکاران داخلی مقدور نبود.

این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس یادآور شد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های فشرده و بر اساس زمانبندی، ساخت این سازه هم‌اکنون به پیشرفت 65 درصدی رسیده است و مردادماه برای نصب به موقعیت 13A در خلیج فارس منتقل خواهد شد.
 

کد خبر 277142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =