240 میلیون بشکه نفت سبک ایران از پایانه خارک صادر شد

۲۴۰ میلیون بشکه نفت خام سبک ایران در سال ۹۵ از پایانه نفتی خارک به مقاصد اروپا و آسیا صادر شد که در مقایسه با سال 94، نشان دهنده افزایش 87 درصدی است.

به گزارش شانا، سیدپیروز موسوی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در نشست شورای مدیران این شرکت گفت: مهمترین دلیل افزایش مقادیر صادرات نفت خام، بهبود شرایط بازاریابی و فروش نفت خام در دوره پسابرجام است.

وی با اشاره به جهش قابل توجه در ذخیره‌سازی نفت خام گفت: در این زمینه نیز موفقیت‌های خوبی در پایانه‌‌های نفتی خارک و شمال داشته‎ایم.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: به منظور توسعه فعالیت‌های پایانه‌های نفتی گام‌های بسیار مهمی برداشته شده و طرح‌های خوبی نیز اجرا شده و چند طرح مهم نیز در دستور کار است.

بر اساس این گزارش، پارسال حدود 780 میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی خارک صادر شد که از این میان،  240 میلیون بشکه متعلق به صادرات نفت خام سبک بوده است.

پهلودهی بیش از 800 کشتی برای دریافت نفت خام در پایانه خارک در سال 95 نیز در مقایسه با سال 94 که حدود 540 کشتی پهلودهی شده بود، رشد قابل قبولی داشته است.

شرکت پایانه های نفتی ایران، یکی از شرکت‎های تابعه شرکت ملی نفت ایران است که در حوزه‎های ذخیره سازی، اندازه گیری، ارائه خدمات آزمایشگاهی، عملیات صادرات و واردات نفت خام، مواد نفتی و میعانات گازی و خدمات دریایی فعالیت می‌کند.


کد خبر 277199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =