پاسخ شرکت ملی گاز ایران به گزارش فارس درباره صادرات گاز به ترکیه

شرکت ملی گاز ایران به دنبال انتشار خبر «شفاف سازی مدیرعامل شرکت ملی گاز/ ارسال گاز مفت به ترکیه در شرایط ورشکستگی» در تاریخ 17 خردادماه در خبرگزاری فارس، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، در این جوابیه آمده است: شرکت ملی گاز ایران برای چندمین بار و همان‌طور که در فیلم ویدئویی مصاحبه مدیرعامل محترم این شرکت عنوان شده است هر گونه ارتباط میان قرارداد صادرات گاز به ترکیه را با قرارداد کرسنت و استفاده از آن در داوری بین المللی را تکذیب کرده و می‌کند و گواه آن نیز مکاتبات و مستندات رسمی موجود در هنگام برگزاری دادگاه است که در صورت نیاز به مراجع ذی ربط به صورت رسمی ارائه خواهد شد . ضمن این که اعلام می کند در کلیه مراحل داوری و قبل و پس از آن نمایندگان محترم سازمان‌های نظارتی حضور کامل داشته و در جریان داوری نیز بوده اند.

در خصوص موارد مطروحه در بندهای مختلف نیز موارد ذیل را اعلام می نماید.

1- اعداد و ارقام اعلام شده در بند اول کاملاً غلط بوده و در سال 1388 شرکت ملی گاز ایران رقم بدهی ناشی از کاهش قیمت را با مبلغ Take or Pay قراردادی که از شرکت بوتاش طلب داشت تهاتر کرده است.

2- استناد شرکت بوتاش در پرونده داوری به قیمت گاز وارداتی از روسیه و آذربایجان بود که توسط دیوان داوری رد شد و این مسئله نشان دهنده صحت اظهارات جناب آقای مهندس عراقی در باره ارتباط نداشتن موضوع با پرونده کرسنت است.

3- در مورد بند 3 باید اعلام کرد که جدول و ارقام مندرج در این بند هیچگونه منبع و مستند دقیقی نداشته و از نظر این شرکت مورد تأیید نیست.

4-موضوع اعلامی در بند 4 نیز مورد تأیید این شرکت نیست و تنها دیدگاه نویسنده است.

کد خبر 277209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =