حمایت سازندگان داخلی از امضای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی با توتال

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از توافق کامل میان سازندگان تجهیزات صنعت نفت و توتال فرانسه بر سر استفاده حداکثری از توان ساخت داخل در اجرای فاز 11 پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش شانا، رضا خیامیان، رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، در تشریح جزییات توافق سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و شرکت توتال فرانسه بر سر استفاده از توان ساخت داخلی برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی، گفت: در طول چند هفته گذشته نشست‌های مشترکی با حضور مدیران شرکت ملی نفت ایران، توتال فرانسه و اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با هدف استفاده حداکثری از توان ساخت داخل برگزار شده است.

وی با اعلام این‌که هم اکنون سازندگان داخلی در جریان کامل نحوه استفاده از توان ساخت داخل در اجرای فاز 11 پارس جنوبی هستند، افزود: به عبارت دیگر با توتال فرانسه بر سر استفاده حداکثری از توان ساخت داخل توافق حاصل شده است.

خیامیان با بیان این‌که در نشستی با حضور وزیر نفت بند به بند و کالا به کالایی که می‌تواند از توان ساخت داخلی در فاز 11 پارس جنوبی استفاده شود مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: علاوه بر استفاده از ظرفیت ساخت برخی از کالاها در داخل صنعت نفت، مقرر شده که با شرکت‌های فرانسوی سازنده کالا و سازندگان داخلی صنعت نفت هم نشست‌های مشترکی برگزار شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت عنوان کرد: بر این اساس انتقال دانش و راه اندازی خط تولید مشترک برای برخی از کالاهایی که فعلا امکان ساخت آن‌ها در داخل کشور فراهم نیست، در این نشست‌ها بررسی می‌شود تا با تولید مشترک کالا بین سازندگان ایرانی و فرانسوی علاوه بر بومی سازی دانش فنی حتی امکان صادرات به کشورهای همسایه فراهم شود.

وی مهم‌ترین دستاورد امضای قرارداد توسعه میادین نفت و گاز کشور با شرکت‌های معتبری همچون توتال فرانسه را حذف دلالان و واسطه‌ها عنوان کرد و گفت: با شفاف بودن قراردادها عملا سازندگان داخلی در پروژه‌ها مشغول به کار می‌شوند و امکان عرض اندام برای دلالان و واسطه‌ها فراهم نمی‌شود.

خیامیان با اشاره به حمایت سازندگان داخلی از امضای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی با توتال فرانسه، افزود: در کنار توسعه پارس جنوبی، امضای این قرارداد منجر به کاهش رکود، انتقال دانش، استفاده حداکثری از توان ساخت داخل و اشتغال آفرینی مولد می‌شود که قطعا این اقدام‌ها همسو با اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی است.

منبع: انرژی نیوز

کد خبر 277229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =