پروژه تولید گازوئیل یورو 4 پالایشگاه تبریز بزودی به بهره‌برداری می‌رسد

اجرای پروژه تولید گازوئیل فاقد گوگرد با استاندارد یورو 4 به ارزش 100 میلیون یورو، طی ماه‌های آینده و در پالایشگاه تبریز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا، غلامرضا باقری، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: امروزه توجه به مسئولیت‌های اجتماعی یکی از مقوله‌های مهمی است که همه صنایع تولیدی و حتی خدماتی باید نسبت به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: هرچند وظیفه برخی صنایع همچون پالایشگاه خدمات رسانی است، این صنایع نیز نسبت به محیط اطراف و جامعه خود نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند، البته در این مورد پالایشگاه تبریز اقدام‌های مهمی انجام داده است.

باقری با اشاره به این‌که 90 درصد فرآورده‌های پالایشگاه تبریز خدماتی است، تصریح کرد: شرکت پالایش نفت تبریز در انجام طرح‌ها و پروژه‌های مختلف خود نسبت به موضوع‌های زیست محیطی توجه دارد.

مدیرعامل پالایشگاه تبریز عنوان کرد: این پالایشگاه با 265 میلیون یورو پروژه بنزین سازی توانسته است بنزین با کیفیت در منطقه ارائه دهد که این امر موجب کاهش آلودگی هوا و افزایش بهداشت محیط زیست در شهر تبریز شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدام‌های زیست محیطی این شرکت اجرای پروژه تولید گازوئیل فاقد گوگرد با استاندارد یورو4 به ارزش 100 میلیون یورو است که در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

باقری در خصوص مازوت به دست آمده از فرآورده‌های این شرکت، گفت: مازوت به دلیل دارا بودن گوگرد بسیار در منطقه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و همه آن صادر می‌شود.

به گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران، مدیرعامل پالایشگاه تبریز با تاکید بر این‌که همسو با بهبود کیفیت محصولات تولیدی در پالایشگاه تبریز اقدام‌های بسیار زیادی انجام شده است، افزود: کنترل فرآیند و به حداقل رساندن آب‌هایی که در حوضچه تبخیر می‌شود، از جمله اقدام‌هایی است که انجام گرفته، همچنین توانسته‌ایم آب‌های تبخیری در حوضچه را از 80 مترمکعب در سال گذشته به 40 مترمکعب کاهش دهیم که با این کار 50 درصد تلفات آب شرکت کاهش یافته و ضمن این‌که این موضوع صرفه جویی در منابع است از انتشار آلودگی نیز جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی 2 سال آینده از ورود تمام آب‌ها به حوضچه جلوگیری خواهد شد و این آب‌ها به سیستم باز خواهند گشت.

کد خبر 277260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =