دولت در تنظیم چارچوب قراردادهای نفتی منافع ملی را رعایت می‌کند

سخنگوی دولت گفت: دولت در تنظیم چارچوب قراردادهای نفتی فرآیند طولانی را طی و منافع ملی را رعایت کرده است.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت امروز (سه شنبه، 30 خردادماه) در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره این که سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت ادعا کرده است که قرارداد طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی به‌زودی بدون ملاحظات امنیتی با توتال امضا خواهد شد، گفت: دولت در تنظیم چارچوب قراردادهای نفتی فرآیندی طولانی را طی و دغدغه بسیاری از منتقدان و کارشناسان را لحاظ کرده است.

وی افزود: هم اکنون هیچ سازمانی حساس تر از دولت در تنظیم قراردادهای نفتی و حفظ منافع ملی در این بخش نیست، اما این که برخی سازمان ها نیز چنین حساسیتی را دارند خوشحالیم.

نوبخت در ادامه و در پاسخ به این پرسش که سفر نخست وزیر عراق به تهران به موضوع عربستان و قطر ارتباط دارد یا خیر و حامل چه پیامی است؟ تصریح کرد: روابط ما با عراق در جمع کشورهای همسایه، روابط ممتازی است و در سه عرصه قابل مقایسه با دیگر کشورهاست.

سخنگوی دولت عنوان کرد: نخستین روابط مذهبی، برادری و دینی است و دوم با توجه به این‌که با عراق مرز مشترک داریم بهترین روابط اقتصادی را می‌توانیم با این کشور داشته باشیم و گفت‌وگوها در عرصه اقتصادی در سفر منطقه‌ای نخست وزیر عراق در دستور کار قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که در این مذاکرات بتوانیم شاهد بهبود در سه عرصه باشیم و ملاحظات منطقه‌ای هم از این سه عرصه خارج نیست که منجر به بهبود شرایط منطقه‌ای خواهد شد.

کد خبر 277292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =