کمیسیون انرژی مجلس، تمام و کمال از وزارت نفت حمایت می‎کند

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش حمایت‎های مجلس در اجرایی شدن الگوی جدید قراردادهای نفتی، گفت: کمیسیون انرژی همچنان تمام و کمال از وزارت نفت حمایت می‎کند.

به گزارش شانا، سکینه الماسی، نماینده مردم شریف کنگان، عسلویه، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی، دیروز (12 تیر) در حاشیه مراسم امضای قرارداد طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی، با بیان این مطلب افزود: اینکه همزمان با تشکیل نشست‎هایی علیه جمهوری اسلامی ایران در اروپا، توتال فرانسه با شرکت ملی نفت ایران قرارداد پنج میلیارد دلاری امضا می‎کند، حامل پیامی مهم و حاکی از پوچی تهدیدات علیه کشورمان است.

وی با یادآوری این‎که برای تحقق اهداف صنعت نفت در برنامه ششم توسعه به حدود 200 میلیارد دلار سرمایه نیاز است و باید بالغ بر 70 درصد این سرمایه از طریق بخش خصوصی تامین شود، ادامه داد: امیدواریم با اجرای قراردادهای جدید نفتی که نخستین قرارداد هم در حوزه انتخابی بنده است، شاهد بهره‎مندی بیشتر از توان پیمانکاران ایرانی و اشتغالزایی برای جوانانمان باشیم.

الماسی با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان، گفت: باید همه دست به دست هم دهیم تا این هدف که مقام معظم رهبری هم بسیار بر آن تاکید دارند و از این رو امسال را سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامیدند، محقق شود.

وی افزود: همانطور که وزیر نفت در مراسم امضای قرارداد اشاره کردند، متخصصان و کارشناسان جوان وزارت نفت در به ثمر رسیدن قراردادهای جدید نفتی نقش بسزایی داشته‎اند و این موضوع نشان می‎دهد جوانگرایی در مرکز توجه دولت یازدهم قرار دارد.

الماسی ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهوری در انتخاب اعضای کابینه دولت دوازدهم نیز جوانگرایی را مدنظر قرار دهند.

به گزارش شانا، قرارداد توسعه بخش فراساحل فاز 11 پارس جنوبی، روز گذشته (12 تیرماه) بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت‎های توتال فرانسه، سی‎ان‎پی‎سی چین و پتروپارس ایران امضا شد.


کد خبر 277432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =