شفاف‌سازی شرکت ملی پخش درباره تیتر افزایش قاچاق گازوئیل در ایسنا

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پی انتشار خبری با عنوان «قاچاق گازوئیل دوباره افزایش یافت» به نقل از رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق سوخت در خبرگزاری ایسنا، ضمن تکذیب موضوع، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شانا، در اطلاعیه روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران آمده است:

1- چنانچه از متن گزارش مشخص است در هیچ کجای این مصاحبه، رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه ومقابله باقاچاق سوخت این شرکت سخنی از افزایش قاچاق گازوئیل در سال 1396 مشاهده نمی‌شود بنابراین تیتر انتخابی این گزارش درست نیست.

2- آمار و ارقامی که رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق سوخت در مصاحبه با آن خبرگزاری محترم اعلام می کنند تنها آمار فرآورده‌های نفتی کشف شده تحویلی به انبارهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی است.  این آمار به طور منطقی به معنای افزایش قاچاق گازوئیل نیست چه اینکه افزایش میزان فرآورده‌های نفتی کشف شده تحویلی به انبارهای این شرکت، نتیجه برنامه ریزی و اقدام موثر دستگاه‌های متولی مبارزه باقاچاق فرآورده‌های نفتی بوده است.

3- علاوه بر این آمار اعلامی از سوی رئیس اداره پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق سوخت این شرکت در باره میزان فرآورده‌های نفتی کشف شده تحویلی به انبارهای این شرکت، صرفاً مربوط به 2 ماه نخست امسال است که قابل استناد و نتیجه گیری به معنای افزایش قاچاق سوخت نیست. مرجع و استناد آماری در این مورد، میانگین سالانه است که هنوز آمار آن قابل احصا نیست.

4- برابر برنامه‌ریزی به‌عمل آمده با اجرای سیاست طرح پیمایش در عرضه نفت‌گاز، گام بزرگی در حوزه مبارزه با قاچاق این فرآورده برداشته شده است به گونه‌ای که انتظار می‌رود به‌زودی قاچاق نفت گاز دیگر موضوعیتی نداشته باشد.

کد خبر 277447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =