تذکر به قرارداد فاز 11 در زمان بررسی لوایح جایز نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به عضو فراکسیون ولایی درباره شفاف سازی وزیر نفت در مورد قرارداد توتال گفت: اکنون موقع مناسبی برای تذکر نیست، در حال بررسی طرح و لوایح هستیم.

به گزارش شانا، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 18 تیرماه) خانه ملت به درخواست عضو فراکسیون ولایی مبنی به ارائه توضیحاتی در مورد قرارداد توتال به مجلس اظهار کرد: بیانات شما درست است، اما اکنون موقع مناسبی برای تذکر نیست، در حال بررسی طرح و لوایح هستیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در تذکری با استناد به ماده 197 آئین نامه داخلی مجلس، گفت: وزیر نفت باید توضیح دهد تا اذهان نمایندگان روشن شود زیرا مطالب زیادی درمورد قرارداد توتال وجود دارد.

نخستین قرارداد نفتی پسابرجامی با هدف توسعه فاز 11 پارس جنوبی میان شرکت ملی نفت ایران با کنسرسیومی متشکل از شرکت توتال فرانسه، سی ان پی سی چین و پتروپارس روز دوشنبه (12تیرماه) به ارزش 4.8 ‌میلیارد دلار امضا شد.

فاز 11 پارس جنوبی به عنوان نامزد اجرای نخستین مدل جدید قراردادهای نفتی کشورمان انتخاب شده است. امضای این قرارداد سرآغازی برای عقد سایر قراردادهای جدید نفتی ایران است که انجام سرمایه گذاری های جدید و به ویژه انتقال فناوری را به دنبال دارد.

با به ثمر رسیدن این قرارداد روزانه 56 میلیون مترمکعب (معادل 2 میلیارد فوت مکعب) به ظرفیت برداشت ایران از میدان گازی پارس جنوبی مشترک با قطر افزوده می‌شود. ویژگی مهم این قرارداد، برنامه ریزی برای ساخت سکوهای تقویت فشار در پارس جنوبی برای نخستین بار در کشور است.

کد خبر 277529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =